Lätt joggingpass efter gårdagens massage

Datum ~ 2010-01-18 | Tid ~ 22:27:50
Kommentarer (2) | Allmänt
Dagens planer blev lätt jogging för att släppa på vissa spänningar som lätt uppkommer vid massage och för att förhindra stelhet inför morgondagen. Vi fick sällskap av Chan och Johanna vilket var väldigt passande. Hästarna skötte sig bra och vi joggade lite men skrittade mycket. Chan var otroligt fin och Skilla skötte sig bra stora delar av turen. Just nu ligger fokus på att mjukt och avslappnat ta stöd i bettet och ligga kvar i omställningarna vilket fungerar bra för det mesta. Däremellan har vi lite "disconnect" som vi försöker jobba bort.

Hovslagaren Janzé kom ut under eftermiddagen och skulle sko Chan. Då Skillas sår har läkt helt beslutade vi att det var dags att byta hennes högra framsko som inte gick vid förra tillfället. Jag chockades över hennes beteende och det slutade med att Johanna fick ta över, stå med brems för att skon skulle sättas på plats. Min uppgift var att ge rätt verktyg till hovslagaren som jobbade snabbt och effektivt innan nästa utbrott kom. Vi lyckades och nu är det 6veckor innan det är dags för nästa gång. Överväger att tillkalla min gamla hovslagare för hjälp. Att tillägga är att hästen är helt orädd utan detta är endast en olat och dumhet hon börjat med.

Har ni stött på problem vid skoning av eran häst. Hur har ni löst detta om problem uppstått?

Kommentarer
Postat av: emmy

ella slängde ju runt med camilla som om hon var en liten vante.. var tvungen att först sko fram, sen bak. enda lösningen är att ha en stark kille som inte släpper när hästen jävlas, men som inte slår den. lars-erik har hjälpt mig jättebra, han är den enda som kan sko henne typ..

2010-01-19 @ 08:56:53
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Emmy; Jag har faktiskt övervägt att ta kontakt med Lars-Erik. Så du påstår att den lilla människan behåller lugnet och är tillräckligt snabb? Han är ju minimal! Dem jag har hunnit fundera på är Lars-Erik, Sören och min älskade Tommy om han är frisk. Så det återstår att se hur det slutar.



Jag vill verkligen inte behöva plegga henne bara för att hon ska skos!

2010-01-19 @ 13:17:12
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback