Mycket på en dag, morgondagen blir värre

Datum ~ 2010-01-25 | Tid ~ 23:38:35
Kommentarer (3) | Allmänt
Fullt ut från första vakna sekund!

Vaknade kring tio och skyndade mig upp för att åka till gymmet med Malin. Ett bra pass, värmde upp till reprisen från världscuphoppningen och fick se våra fina svenska ekipage rida otroligt bra ritter.

Efter gymmet var det dags att ta tjuren i hornen och bege mig mot arbetsförmedlingen. Där satt jag och väntade  i evigheter, fick till slut hjälp och skyndade därifrån.

Blev extrainkallad och höll lektioner under kvällen, inte alls planerade och hade ingen som helst aning om vad barnen kunde. En totalt förvirrad ridlärare som tog lektionerna till en helt ny nivår. Som blev för svår för många tyvärr. Förhoppningsvis lär man av sina misstag, går vidare och blir bättre.

När lektionerna var avklarade var det dags för hoppmöte som jag hann vara med på sluttampen av. Klubbhoppning och lokal tävling planerades in och därefter diskuterades klubbkläder som blir spännanade att se, för att senare beställa. Det hade verkligen varit roligt att deltaga i tävlingsäsongens start, men det är långt kvar innan vi är så tajata att vi rider en bana på 60cm så att rida detta på 90cm känns för långt bort.

Fick leverans på sadel idag till min förtjusning! Sadeln var i toppskick, snygg färg och trevlig modell. Sjävklart passade den inte på min häst så min förtjusning övergick snart till en förargelse. Typiskt!

Joggade Skilla en sväng efter nattningen av resterande hästar som Hanna skötte. Joggningen var avslappnande och det var rätt ok dagsform. Imorgon blir det hoppträning efter 13timmars arbete!

Nu måste jag skynda mig mot sängen, har en bild liggande från ridturen men uppdaterar med det senare!

Kommentarer
Postat av: Angelina

sv; aa okej men man abdvänder ju bettet som man tycker bäst om och vad hästen tycker är ju det viktigaste :D!

2010-01-26 @ 20:59:40
URL: http://angelinasvanillin.blogg.se/
Postat av: Kristina Warg

Läs min blogg: http://kristinawarg.blogg.se :D

2010-01-26 @ 21:03:14
URL: http://kristinawarg.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Angelina; Det känns som att vi borde lära känna varandra bättre, jobba tillsammans och rida ihop oss innan jag börjar mixtra någonting med bett. Just nu går det riktigt bra!

2010-01-26 @ 23:27:10
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback