Nystart för ridskolan

Datum ~ 2010-01-12 | Tid ~ 11:54:57
Kommentarer (2) | Allmänt
NU börjar ridskolan om igen. Smygstarten var förra veckan men med start igår blir denna vecka den första hela. Känns roligt att få träffa alla gamla elever igen samt de nya. För den här terminen kommer grupperna vara ganska spridda. Jag hoppas på att barnen är lika entusiastiska som jag och att terminen kommer fyllas med massor av roliga stunder. För vi går trots allt mot våren och lite ljusare tider.

Grupp 1 - nybörjare
Grupp 2 - 1B
Grupp 3 - 2A
Grupp 4 - 3A-3B

Blir att vara på jobbet lite tidigare idag för att planera lektionerna. Det är även dags att läsa igenom nybörjar häftet för att fräsha upp minnet om vart man ska börja. Har haft några nybörjare tidigare och lyckats väldigt bra, men boken måste följas!

Stallet ska fixas före med både stallskötsel sen blir det uteritt med Hanna och Wella. Vad vi hittar på och vart vi rider återstår att se, känns roligt att komma igång igen!

Styrketräningen för min egen del går riktigt bra och snart ska jag börja med konditionsövningarna också. Krävs lite mer styrka och känsla innan, men det är på gång.

Uppdaterar i kväll hur lektionerna gick samt dagens ridpass!
Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att ni kommit igång igen:)

2010-01-12 @ 12:52:57
Postat av: Hoppbloggen

Ja det känns verkligen roligt!

2010-01-12 @ 22:25:14
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback