Seriedressyr

Datum ~ 2010-01-16 | Tid ~ 19:37:53
Kommentarer (7) | Allmänt
Ställde klockan tidigt, tidigt för att ta mig upp till tävlingarna som anordnades på klubben. 09.00 infann jag mig på föreningen för att agera fotograf under dagen.

Resultaten var blandade men framgångarna var stora för kämpande ekipage. Extra grattis till Emelie och Bavaria som på sina två starter gick hem med två blå/gula rosetter. Rebecka & Chaplin samt Rebecka & Flight stod för resterande topp uppvisninngar. Grattis till alla duktiga ryttare och hästar som fick visa upp sina talanger under dagen.

Både Emma & Hanna från stallet ställde upp och tävlade med sina vanligtvis hopphästar med goda resultat. Emma gick hem med en blå rosett och Hanna med ett leende på läpparna. Wella tyckte att livet som dressyrhäst var lagomt tråkigt så hon spexade till programmen själv. Vilken energi och glädje hästen utstrålade! Man kan inte annat än tycka om hennes söta upptåg.

Här finns länken till min hemsida där bilderna från dagens tävlingar finns uppdaterade.
Ursäkta kvalitéen !! - Jag ogillar skarpt att fotografera inomhus, men publicerar endast bilderna på grund av stora påtryckningar av tävlande ekipage.
http://picasaweb.google.com/evelinapettersson123
Kommentarer
Postat av: Matilda

Fick du inga på mig och Argos?? :(

2010-01-16 @ 20:21:56
URL: http://www.mnfoto.devote.se
Postat av: Hoppbloggen

Ni red aldrig när jag fotograferade. Missade väldigt många ekipage i LA;n och LB; långbana såg jag endast Chaplin så tyvärr inte :(

2010-01-16 @ 20:48:59
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Emelie J

Vart tog halt-bilden på mig och OP vägen? :D

Kul att du fotade!! Diggar bilden på OP & Emma då hon har världens leende på läpparna och bena rätt ut :D

2010-01-16 @ 23:08:15
Postat av: Anonym

Får jag sno de på mig och Ferro och lägga upp på min blogg? :)

2010-01-16 @ 23:28:27
URL: http://jeeanette.blogg.se/
Postat av: Anna Lennartsson

Fina bilder :)

2010-01-17 @ 00:12:29
Postat av: cathie

Åh, tack vad roligt med lite tips till träningen!!

Men jag förstår inte riktigt vad du menar med att "hålla överkropp / nederkropp i block"..



Du får gärna förklara =)

2010-01-17 @ 10:25:06
URL: http://cathie.se
Postat av: Hoppbloggen

Emelie J; Den finns bland resterande 300 bilder. Bilderna som finns på hemsida är dem som hade bäst kvalité och är snyggast när dem är förstorade.



Jeanette; Självklart får du ta bilderna på dig och Ferro och lägga upp på din blogg om du tycker dem håller måttet. Skriv gärna en notis om vem som fotograferade bara !



Anna; Tack så mycket! Det blir dock mycket lättare att få bra bilder när man har bra motiv ;)



Cathie; Det är väldigt lätt att man kör fast när man bara tränar själv. Något utifrån tänker oftast på saker man aldrig lagt en sekund på. Att träna överkropp / nederkropp i block underlättar för vidare träning. OM du ska träna två dagar efter varandra så ska man "byta muskelgrupp". Tränar du hela kroppen varje gång bryter du ner musklerna om du inte har lång vila emellan.



Att träna i block menar jag att du delar upp kroppen. EX; Överkropp kör du axlar, biceps, triceps, rygg. "Nederkropp" kör du mage, lår,vader, höftböjare, rumpa. Så att musklerna får vila när du tränar block nummer två. Förstår du?

2010-01-17 @ 20:23:50
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback