Helgens planering

Datum ~ 2010-07-02 | Tid ~ 21:48:10
Kommentarer (1) | Allmänt
Imorgon fortsätter dressyren på Umeå RF, med klasser från regional LA:3 till nationell FEI Intermédiaire I. Tyvärr kan inte jag närvara då jag skall befinna mig på Stöcke Ponnyförening, och coacha ekipage som skall hopptävla. Förhoppningsvis finns det även tid till fotograferande, vi håller tummarna för att det blir lika fint väder resten av helgen som det varit idag.

Hade funderat på att starta en ungponny i avdelning B imorgon, men vi diskuterade oss fram till att avvakta till ett senare tillfälle, då ungponnyn arbetats tillräckligt mycket denna vecka. Ska ta en titt på hur resterande tävlingssäsong kan tänkas se ut, och se om det finns några andra lämpliga hopptävlingar framöver.

På söndag skall jag besöka Umeå RFs regionala/nationella dressyrtävling. Söndagen är sista tävlingsdagen, med klasser upp till Svår B:1. Det ska bli roligt att se så många duktiga ekipage, det är inte varje dag det tävlas så höga dressyrklasser här uppe i Norrland. Sedan så är det även så, att trots att jag är hoppinriktad så anser jag att dressyr är grunden till all ridning oavsett disciplin. Att titta på andra ekipage är lärorikt, och framförallt inspirerande, så det gör jag gärna när tillfälle ges.

Är det några av mina läsare som skall besöka Falsterbo föresten? Det närmar sig, dags att räkna ned!

Kommentarer
Postat av: warnmark -vinn ett schabrak från Tattini

Sv; Ja precis (=

2010-07-02 @ 22:26:00
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback