Hoppträning i värmen

Datum ~ 2010-07-29 | Tid ~ 23:13:27
Kommentarer (2) | Hoppning
Åkte till Innertavle i vad jag trode var god tid då sist var vi för tidiga och fick vänta in de andra. Idag skedde det motsatta, jag var sist på plats och när jag parkerade satt de flesta på hästen.

Att vara ensam på träning är verkligen komplicerat, genomförbart ja, men komplicerat. Att klä sig själv. hästen och helst hinna bygga fram samtidigt är ingenting jag lärt mig ännu.

Jobbade med en studs för att sedan bryta ut och hoppa oxer / räcke. Skilla var väldigt laddad och hetare än vanligt. Mycket energi vilket fick mig trött och slut tidigt. Mycket ridining i det otroligt varma och kvava vädret var påfrestande.

Skilla var fin, men väldigt mycket häst att rida ihop. Stundatals när allting klickande var det med en otrolig känsla. Däremellan fick jag kämpa och jag fick någonstans till det någorlunda.

Hennes nya heta sida är lite svårhanterlig men inte omöjlig, men helt klart tuff. Glad att min vanliga häst är tillbaka med några ton extra energi som än så länge är lite svår kontrollerad. En tuff utmaning som jag längtar efter att bemästra.

Efter kvällens träning blir det till att kontakta tävlingsledningen och se möjligheterna för tävlingen på Umeå RF om efteranmälan är möjlig. Ser fram emot detta.
Kommentarer
Postat av: Anonym

övningar? Vad sade tränaren? :)

2010-07-30 @ 07:25:04
Postat av: Hoppbloggen

Övningen ligger ute nu och även vad tränaren sa efter träningen !

2010-07-30 @ 20:37:49
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback