När instinkterna tar över

Datum ~ 2010-07-15 | Tid ~ 16:39:45
Kommentarer (0) | Allmänt
Igår var första dagen jag skulle rida ut med Skilla efter sommarvilan. Första gången på betet var inte överdrivet roligt, men igår var värst hittils. Bort från hagen och Baviaria gick hyffsat, alla skolor ovan mark visades och mycket därtill. Jag hade en plan på vart jag skulle rida, och vägrade överge denna.

Vi var så mycket osams som jag aldrig trott att vi kunnat vara, men jag höll fast vid min plan och korrigerade likadant varje gång. När hon uppförde sig fick hon beröm. Min plan att skritta en övning över vägen blev i de högre gångarterna, men jag övergav inte uppgiften och övningen för det.

Väl hemma efter en arg ryttares kommentar skötte hon sig bra. Jag hoppas att detta var en engångsföreteelse och att det inte upprepas igen. Nytt försök ikväll när jobbet är avslutat.

Nya tag idag, skam den som ger sig!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback