Överspänd

Datum ~ 2010-07-27 | Tid ~ 14:29:06
Kommentarer (0) | Allmänt
Red ut under gårdagen när vädret tillät och bestämde mig för att jobba med dressyren lite. Utforskade naturen lite och började rida fram vid santaget. Underlaget var bra, men tyvärr lite ojämt - men potential finns absolut, och resurser. Fortsatte passet nere på åkern för att hitta lite jämnare underlag, men främst större ytor.

Jobbade med övergångar, och provade rida med sporrar för första gången (på tränarrekomendation) och är lite kluven. Visst kom jag åt henne bättre och fick bra respons men hon var överspänd och nervös hela passet. Man kan inte alltid ha känslan på plats och bra resultat, detta var ett sådant pass. Förhoppningsvis fick jag igenom någonting och jobbade även med balansen, takten och tempot i galoppen. Hitta en högre form där hon jobbar med lite nya muskler och andra muskelgrupper än i den långa låga formen.

Ikväll blir det att åka in till anläggningen och hoppa lite. Ska försöka ta igenom problemet med framåtbjudningen och ta fram lite titthinder.

Åker även in för att hålla träning för Ida och Nora under eftermiddagen / kvällen. Tävlingen i helgen är tyvärr inte genomförbar för min och Skillas del, utan vi satsar på nästa lämpliga tävlingsplats och tävling. Om vi hinner träna blir det eventuellt en dressyrdebut först, annars satsar vi på vännästävlingarna (hoppning).
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback