Värmebölja

Datum ~ 2010-07-17 | Tid ~ 16:44:02
Kommentarer (2) | Allmänt
Red ut tillsammans med Emelie och Bavaria under gårdagen. Även fast vi red sent på eftermiddagen närmare kvällen var värmen påtaglig. Insekterna svärmade och störde hästarna men tyvärr hör detta sommaren till.

Jobbade mycket med formen, jämt stöd på båda tyglarna och bakbensaktiviteten som jag tidigare fått minus på från dressyrdommare. Hon var riktigt trevlig skummade och tuggade fint på bettet. Bra känsla och även om orken inte finns riktigt så börjar knapparna sitta. Detta belöandes med nytt betessläpp på kvällen och vila (idag). Imorgon ska vi åka in till klubben eller höra med en hopptränare i närheten om vi får låna banan för att hoppa lite.

Ska bli kul att komma igång igen, hoppningen under morgondagen kommer fokus ligga på balans, takt och tempo för att bli varm i kläderna igen.

- Hur hanterar ni värmeböljan?
Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag promenerar eller longerar lite lätt på morgon och sen rider jag på kvällen, vi är i kommaiform-tagen nu ;)

2010-07-18 @ 23:18:41
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Postat av: Hoppbloggen

Hanna; Låter som en bra plan! Något sådant hade jag nog också gjort om jag hade en häst som inte fick bli rund om magen. Eftersom Skilla gärna få bli så rund hon bara kan så motionerar jag bara en gång. Helst tidigt på morgonen eller sent på kvällen (kvällen föredrar jag)

2010-07-19 @ 01:12:25
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback