Möte nummer två med B-ponnyn Oskar

Datum ~ 2010-06-30 | Tid ~ 02:33:19
Kommentarer (2) | Allmänt
Idag var det dags för tur nummer två på B-ponnyn Oskar. Red ut kring lunchtid tillsammans med Jennifer för att motionera de små ponnyerna. Jennifer hade en plan på hoppning på ridbanan (barbacka). Men tyvärr är mitt mod inte tillräckligt återställt för att våga hoppa en okänd häst barbacka första gången. Därför blev det direkt ut i skogen med de mycket nöjda ponnyerna.

Oskar hittade fort tillbaka till en god bjudning och form som vi jobbade lite smått med förra passet. Med form menar jag givetvis väl anpassad för en 4-åring, jämt stöd på båda tyglarna och en lång halslinje.

Ute i skogen övertalade Jennifer mig att provhoppa några mindre naturhinder. Efter hoppstigen fick jag erfara en väldigt trygg, glad och säker ponny som tog mig över dessa små hinder. Okomplicerad och en mycket passande barnponny framöver kan jag med mina erfarenheter garantera.

Eventuellt ska denna ponny hoppas under mer arrangerade förhållanden på banan med riktig utrustning för att kännas av och tränas mera. Blir han inte såld inom kort finns risken att jag syns i avdelning B, endast för vidareutbildning.

Fått tag i equiterapeuten som kommer ut på onsdag (förstas bokade tiden) men framflyttad till torsdag för att kolla Skillas has. Ingen hälta finns, men gallor som aldrig funnits tidigare. Kollar upp det för säkerhetsskull och för att sova gott om natten. Lite friskvård skadar aldrig, i nuläget går hon bara i hagen och njuter av sommaren och det goda gräset.
Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tja, plan och plan, snarare spontan idé! ;-) Vet inte vad vi ska hoppas på, att han blir såld eller kvar? Vore kul för dig att få komma ut och tävla, även om det är på (dressyr)ponny! :-) ..

2010-06-30 @ 10:00:44
Postat av: Hoppbloggen

Jennifer; Kalla det vad du vill. Jag tror tyvärr den var genomtänkt och planerad! Oskars intresse prioriteras självklart. Beror nog på vem som köper honom om han vill stanna och leka hopphäst lite, eller om han vill åka.

2010-06-30 @ 12:22:34
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback