W.

Datum ~ 2010-03-18 | Tid ~ 11:50:24
Kommentarer (11) | Allmänt
Wella - f. 2003
Stallets älskling som är goas och sötast av de alla. Skillas bästa kompis och favorit i stallet. Mycket utryck utseendemässigt och en riktig eyecather. Otroligt häftig häst som drar blickarna till sig både i stallet och under ryttare.
Utbildad LB-LA/LA -> vidareutbildas kontinuerligt
Ägs av: (Hanna Heikkinen)



Har tyvärr ingen rättvis bild på Wella ännu. Hade bara möjlighet att fotografera under en dag vid förra tillfället. När vädret lättar upp ska jag fotografera mera!
Kommentarer
Postat av: sarah

sv: jodå, bilen stod stilla när han hoppa in i den och vi kollade till både häst och bil. Det var nämligen mammas kompis. Ja man kan bli helt galen på honom när han skiter i allt annat och bara bryr ig om det han blir rädd för :P

2010-03-18 @ 12:49:06
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: Mikaela Jonsson - En juniors vardag!

Vad söt hon är :)

2010-03-18 @ 13:07:44
URL: http://bugzilady.blogg.se/
Postat av: Sara

sv; Jag är som tur var väldigt okänslig på det omårdet, har aldrig nåe problem att ställa om mej när jag ska rida hästar, och jag har relativt lätt för att rida andras hästar första gången sådär.



Samma här faktiskt! Ser mysigt ut, men utseendemässigt - njaaää..



Ja precis, jag tror att hästarna inte ska hoppa för ofta så dom tappar hoppsuget. Visst finns det hästar som behöver hoppa ofta, men jag har ingen sådan just nu i alla fall :) Ja det är ju så kul att tävla!

2010-03-18 @ 18:03:00
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Sarah; Skönt att det var någon du kände och att personen stod stilla i ögonblicket. Det finns allt för många tokiga bilförare som inte alls tar hänsyn till oss ryttare eller våra djur.! Tur att det gick bra i alla fall. Ja det förstår jag! Blir han bara så ute eller händer det i ridhus på ridbanan också?



Mikaela; Wella är SUPER söt ! - visst har du sett henne i verkligheten också? Det är ju Hannas häst!



Sara; Tur är väl kanske det! Annars tror jag nog du skulle haft problem med så olika hästar. Man ser ofta att ryttare med många hästar har flera likadana men i olika storlekar och typer. Men "samma skrot och korn". Tycker det är häftigt att du klarar omställningen så bra.



Precis, mjukt, fluffigt men snyggt - njäeeh.



En kontinutet tror jag är viktigt. Att hoppa regelbundet lika så, men jag tror det är minst lika viktigt att se till att träningarna får avslutas i tid, vara lagom svåra och att kraven anpassas. Menar, en häst som alltid "maxas", kraven är skyhöga och går alltid från träningen supertrött och har ont i kroppen dagen efter kommer sluta hoppa tillslut. En häst som får känna sig duktig, hoppar lagom högt lagom ofta tror jag är det bästa.

2010-03-18 @ 18:26:29
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Emma

SV: Eros är som sagt outbildad & han har knappt några ryggmuskler. Iom hans omusklade rygg så har han lite svårare att arbeta i lägre form vilket är därför jag använder halsförlängaren Varför jag använder just den och inte graman är för att halsförlängaren får på ett snällt sätt hästen att söka sig nedåt & framåt utan att den tappar bjudningen =) Graman är lätt att hästen går fel, t.ex. bakom hand eller liknande!



// Emma

2010-03-18 @ 19:53:03
URL: http://cookiies.devote.se
Postat av: Hoppbloggen

Emma; Låter som ett bra val att du rider med halsförlängare för att underlätta uppbyggnaden av ryggmuskulaturen. Jag personligen gillar dem inte alls då man inte kan reglera och de hästar jag provat rida med halsförlängare har blivit väldigt fast i handen / hängandes i bettet. Men för vissa hästar / ryttare passar den väldigt bra. Jag tycker att det är en bra hjälp för svaga hästar!



- Gramantygeln fungerar utmärkt för mig på Skilla då jag lätt kan reglera / knäppa lös den under turen efter lyckat arbete. Men smaken är som baken. Håller helt klart med om sidoeffekten av gramantygeln, och den är betydligt farligare än halsförlängaren om den används på fel sätt!



2010-03-18 @ 20:49:37
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Mikaela Jonsson - En juniors vardag!

SV: Ja :) Såg hon på klubbisen. Vilken grym hophäst alltså ;) Haha min skötare blev helt paff över hur snygg hon va!

2010-03-18 @ 20:57:39
URL: http://bugzilady.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Mikaela; Ja hon är verkligen super häftig. Omställningen från Bugzi till Wella var nog stor för Hanna. Hon är snygg och hon vet om det!

2010-03-18 @ 21:15:10
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Mikaela; Ja hon är verkligen super häftig. Omställningen från Bugzi till Wella var nog stor för Hanna. Hon är snygg och hon vet om det!

2010-03-18 @ 21:15:40
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Emelie Johansson

Tänkte bara flika in att Hanna faktiskt inte äger Wella, hon har henna bara på foder - trot eller ej..



Men det är ju ändå "Hannas häst" :)

2010-03-20 @ 09:13:10
Postat av: Hoppbloggen

Emelie Johansson; Hanna äger faktiskt en viss procent i Wella - och kommer bli helägare till henne så småningom. Vet att hon inte äger henne fullt ut i dagsläget. Samma sak som att Emma inte äger OP och Sofia inte äger Palle utan att dem ägs av Ingrid och Anders :)

2010-03-21 @ 00:02:18
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback