Gör om, gör rätt

Datum ~ 2010-03-11 | Tid ~ 12:38:00
Kommentarer (6) | Allmänt
Planerar att åka till stallet kring 15.00 för att smörja upp utrustningen innan hovslagaren kommer kring 16.00 - 16.30
Provar en ny hovslagare den här gången och hoppas att hans mentalitet passar Skilla bättre.
Förhoppningsvis går det smärtfritt och hon får fina hovar igen, något hon inte haft på länge tyvärr. Hon har bra kvalité på hovarna men har under tiden hon stått här skotts väligt tajt och ligger "på gränsen" över skon när det gått några veckor. Ny hovslagare, ny teknik och ny mentalitet kanske gör att allt går smidigt och ger goda resultat. Den nya hovslagaren har jag använt tidigare till min ponny med bra resultat och kan därmed lämna goda referenser om honom.

Blir en uteritt med Emelie Johansson och Wella efter att Skilla är skodd. Hoppas att hon är lite mer avslappnad och lugn idag då gårdagen var en historia i sig.

Uppdaterar efter jag varit i stallet hur det gick med uteritten samt skoningen.
Kommentarer
Postat av: valentina

Fin blogg du har! :)

Hoppas allt äe bra med dig!



KRAM!

2010-03-11 @ 14:03:06
URL: http://bebbolita.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Precis, våra är ju ganska gamla så jag kan tänka mig att det kan bli lite svårare för den sakens skull... :P



Hm, den ska absolut vara inriden. Helst hade jag velat att den skulle vara född mellan 2000-2005. Eftersom vi inte har så mycket pengar att slänga ut så måste det vara en "oslipad diamant", den behöver inte vara fullt utbildad eller ha kommit så högt upp tävlingsmässigt men man ska se att den har kapaciteten och viljan. Jag gillar inte små fullblodsliknande hästar som blir helhetsiga och galna, utan vill gärna ha en lite grövre som visst får vara busig men till "grunden" är ganska lugn och betänksam. Sto eller valack kvittar, men jag har fastnat vid Levisto Z's utseende! Skimmel med rosa mule och ponnysöt, jag hoppas att jag hittar en sådan! :O<3

2010-03-11 @ 14:17:45
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad kul :). Sidan heter www.4dobbin.com

2010-03-11 @ 14:57:51
URL: http://bugzilady.blogg.se/
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

sv; Precis, bilderna blir ju så mycket bättre utomhus!



Ja visst, självklart :) Vet inte om jag ska köpa såna eller inte bara, för nu har jag hört att reglerna bara gäller ridhästar och inte ungponnier.. Du råkare inte veta hur det är med det? Har mejlat svrf men dom har inte svarat fast jag mejlade för typ tre dagar sen..



VIsst är dom! Nej jag tror tyvärr inte det..

2010-03-11 @ 15:55:27
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg! frågestund på min blogg!

http://malinbackluund.blogg.se

2010-03-11 @ 19:41:33
Postat av: Hoppbloggen

Valentina; Roligt att du gillar bloggen!



Freja; Låter ändå som att du har så pass rimliga krav att du ska kunna hitta dig en häst. Något liknanade som den jag har, fast mindre känslig och lite grövre. Spännande! Du får helt klart hålla mig uppdaterad om hur det går med försäljningarna och inköp, behöver du lite hjälp och extra ögon får du säga till ska jag hjälpa dig att leta.



Mikaela; Ska kolla in sidan omgående!



Sara; Eller hur! Blir aldrig samma kvalité eller känsla när man fotograferar inomhus. Tror tyvärr man har för dåligt ljus i det flesta ridhusen, samt för dålig kamera. Ska man fota inomhus måste man ha värstingkamera som WC fotograferna eller liknanade.



Jag kommer nog beställa Veredus Carbon Gel samt Young Jump då jag måste rida med dem hela nästa säsong också. Jag tror endast det gäller ridhästar som du nämner då skydden är utformade för storhästar och finns inte tillgänglig i "ponny format". Berätta gärna vad du får för svar från SVRF.



Tråkigt att dem gör teknikskydd bak på dem flesta modeller !

2010-03-11 @ 20:46:59
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback