Improvisation

Datum ~ 2010-03-23 | Tid ~ 23:11:28
Kommentarer (0) | Allmänt
Hoppträningen idag gick faktiskt riktigt bra. Skilla hoppade otroligt bra, övningarna var svåra och visst hade vi stora problem med att få till allting på rätt plats. När hon är lugn "i-handen" och hos mig är ridningen helt underbar och hon hoppar otroligt bra.

Hoppade lite serier och annat för att hon ska börja tänka till och inte "kasta sig ur" allting, för det kommer någongång komma mera, en tvåkombination, en trekombination eller kanske en grav. Hon måste börja lära sig att backa av lyssna hela vägen - vilket vi tränade på idag.

Publicerar övningen och berättar mer om träningen innan jag lägger mig för kvällen.
Hon var riktigt duktig och fick jobba henne rätt mycket med formen i slutet, utan stigbyglar hör och häpna. Det funkar faktiskt när jag gör rätt och inte spänner mig!

Kvällens "hästskötar kurs med fokus på säkerhet" gick faktiskt riktigt bra. Bra uppsamling och ambitiösa elever var det som lyssnade till mina visdomsord, även tre föräldrar fick jag med mig. Hoppas att dem lärde sig något, tyckte mig vara allsidig och klarade uppgiften riktigt bra.

Mer möjligheter än jag kanske klarar!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback