Målmedvetet och ivrigt går jag framtiden till mötes

Datum ~ 2010-03-28 | Tid ~ 05:13:48
Kommentarer (5) | Allmänt
Efter strikta order från hopptränaren att höja ribban på mina uteritter gav jag mig ut i det hemska vädret.
Målet var att inte rida hemåt förens Skilla var svettig.

Red länge länge och långt långt bort innan jag fick det jag önskade, en lite tröttare häst, något svettig och nöjd häst vände jag hemåt och avslutade turen med lite sidförande övningar.

Tänkte på vad dressytränaren Erica sagt under träningens lopp, buren hand som alltid ska finnas på plats oavsett vad som händer. Inte tolererar studs och "taktmissar" utan plocka isär allt och börja om när problemen dök upp.

Detta fungerade ganska bra och hon lossade fint i sidorna, jobbade på bra under passet som innehöll många bitar.
- Tempoväxlingar
- Korrekt sits / inverkan
- Fysiskt / Psykiskt hårt arbete
- Lösgörande

Var nöjd trots det hemska vädret som försökte skrämma mig ifrån ridturen men ibland är det tur man är tjurig. Var nöjd med resultatet och fortsätter ivrigt imorgon för att låta henne promeneras under måndagen.

Nu börjar hårdtrimningen inför sommar säsongen. När snön är borta och ridbanorna tillåter att hoppa ute ska min häst vara i god kondition, styrka och hull. Så nu gäller det att lägga upp en högre växel, jobba intensivt och målmedvetet!

Har en bild i mitt huvud hur Skilla ska se ut när hon är klar, denna bild är dock något / några år bort!
Kommentarer
Postat av: BORÅS RYTTAREN - SATSAR MOT ELITEN

händer i dag? :))

2010-03-28 @ 07:25:53
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: BORÅS RYTTAREN - SATSAR MOT ELITEN

händer i dag? :))

2010-03-28 @ 07:26:00
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Klara

SV: Vet inte än vilka som rider i lagklassen, ska på möte på tisdag som sagt, så får jag reda på det då. :) Omgångarna ser ut som sådant att första går nu den 18/4 i Götene, andra går i Vartofta den 8/5 och tredje går i Falbygden den 30/5. :)Tror att alla går i 0,95, men sista ganska går i 1,00, har inte den blekaste faktiskt, haha :D

2010-03-28 @ 09:47:30
URL: http://klaraskrabater.blogg.se/
Postat av: IA

SV: Ja, alla fungerar ju inte på alla hästar :)

2010-03-28 @ 10:09:23
URL: http://missia.blogg.se/
Postat av: Louise

tack !



- Det är verkligen en spceill känsla, och den är underbar! Kul att du känner samma sak :)

2010-03-28 @ 10:39:46
URL: http://formone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback