Skolor ovan mark

Datum ~ 2010-03-25 | Tid ~ 01:16:18
Kommentarer (2) | Allmänt
Fixade stallsysslorna innan jobbet för att endast ha kvar ridningen till kvällen.
Allt flöt på bra, tiden gick långsamt så jag hann även mocka åt Hanna innan jag var tvungen att åka till jobbet.

Kvällen spenderades i stallet tillsammans med Johanna, Emelie och Linnea en stund. Tyvärr var det endast Johanna som följde med ut, efter lite övertalning.

Kravlöst och lite uppvärmning inför morgondagens dressyträning - ja ni läste rätt!
Imorgon ska jag dressyrträna för en eventuell veckotränare framöver, en tränare som jag använt mig av tidigare.
Väldigt väldigt nervös men det ska bli riktigt spännande!

Kvällens tur gick bra trots att min häst valde att träna mycket skolor ovan mark.
Hon visade även prov på galoppslutor och andra roligheter som blir kul att träna i framtiden.
Skön tur där man fick motionera hjärnan lite, och min stackars rumpa!

Hade massor med träningsvärk från gårdagens hoppass, rumppa, insida lår och "sittbenen" eller musklerna runt om. Något bra måste jag ha gjort, kämpat åtminstone!

Sitter och försöker få fram lite bilder från seriedressyre - nu finns dem på datorn åtminstone. Blir alltid så besviken när jag ser bilderna från mina fotograferingar inomhus, dressyr. Dem blir aldrig lika bra som jag hoppats. Oskarpa och utan skärpa, det känns inte alls roligt. Tog ca 400 bilder och det är inte mer än ca 50 bilder som jag kan tänka mig publicera. Många av dessa är ändå riktigt dåliga - pinsamt dåliga. Ursh ursh ursh, längtar verkligen till utesäsongen och tills jag fått gå min fotokurs "in motion".

Imorgon kommer presentationen av Skilla som den sista hästen i stallet. Därefter blir det att presentera nykomligen Bill och snart flyttar Feitske ut, och Salle kommer. Blir att fotografera honom när han kommer till vårt stall också. Om jag har tid och vädret tillåter kanske jag kan fotografera lite under morgondagen innan dressyträningen!
Kommentarer
Postat av: Mia

Vad är det för fotokurs du paratar om? :P

2010-03-28 @ 16:39:27
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Mia; Jag fick en fotokurs av mina föräldrar när jag fick min systemkamera. Vet inte om jag kommer gå grundkursen eller om jag kommer att fokusera mig på rörelsebilder. Har inte bokat något datum ännu men det ska helt klart bli spännande.

2010-03-29 @ 11:08:01
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback