Barbacka jogg

Datum ~ 2010-11-25 | Tid ~ 13:58:06
Kommentarer (1) | Allmänt
Red ut under gårdagen vid lunchtid för att jogga Skilla och släppa lite på träningsvärken från hoppträningen. Skilla kändes trevlig och mitt största fokus låg på att behålla samma tygellängd under hela passet. Se till att tyglarna var korta och sträcka utan att glida iväg i handen. Det svåra var att behålla den korta tygellängden men inte bli fast eller hård i handen. Skilla anpassade sig efter min ridning och var riktigt stadig i både skritt och trav samt det flesta övergångarna. Känns roligt att hon svarade positivt på förändringen.

Ikväll blir det dressyrtränig på anläggningen vilket känns lite spännande. Jag hoppas på goda tips och en bra övning där vi kan jobba vidare på grunderna och se till att grunderna sitter. Övergångar och kontakt är nog det viktigaste. Blir spännande att se vad jag får för kritik och tips under träningen. Uppdaterar efter passet är avslutat ikväll.
Kommentarer
Postat av: Anonym

kom igen o uppdatera nu:P

2010-11-26 @ 11:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback