Romantik på stall Åsen

Datum ~ 2010-11-21 | Tid ~ 00:10:02
Kommentarer (0) | Allmänt
Ikväll var det kvällsfodring och kvällsritt som stod på schemat. Fick god hjälp av världens bäst Johanna med hästarna och stallsysslorna och Skilla. Allt gick smidit och kring nio styrde vi ut på en härligt kvällsritt. 70minuter senare var vi tillbaka i stallet. Hästarna var välmotionerade och vi jobbade mycket övergångar / tempoväxlingar. Skilla kändes lite motsträvig mot att arbete samlat och kort. Med hjälp av gramanen orkar jag rida ihop henne och måste därför använda skänklarna, vilket gör henne något frusterad. Stundtals var hon helt underbar, däremellan helt okej. En god känsla genom hela ridturen även om det inte var någon perfektionsritt.

Efter att ha fått till många trevliga fattningar bestämde jag mig för att utmana ödet. Med precis det som konsekvens. Red ihop Skilla ordentligt i traven och krävde att hon fattade galoppen samlat och fortsatte på samma sätt i den nya gångarten. Detta tyckte min häst var på tok för jobbigt och satt därför all vikt på bakbenen samtidigt som hon höjde huvudet ordentligt. Vilket slutade med att hon knockade mig, en fläskläpp, ömmande näsa och lätt hjärskaning senare rider jag vidare.

Jaja, jag satsade åtmimstone och fick igenom min ridning till slut, längtar till morgondagen när jag får fortsätta jobba vidare med den nya tekniken och stärkande arbete. Lite mer lösgörnade arbete imorgon, förhoppningsvis lite lätt snöpuls är planen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback