Sjukdomen avtar

Datum ~ 2010-11-04 | Tid ~ 22:51:43
Kommentarer (2) | Allmänt
Äntligen har svullnaden börjat lägga sig!

Benen har blivit torra svala och mycket mindre än dem var igår, och skillanden från söndag till idag är enorm. Nu ser man benet / senor och annat någorlunda vilket är stora förbättringar!

Red ut en längre sväng idag, skrittade länge för att få igång cirkulationen i benen innan det var dags att ställa in Skilla för natten. Red tillsammans med Johanna och Emelie en stund för att sedan skritta vidare när dem red på banan. Skilla kändes otroligt sammarbetsvillig och otroligt fin, gjorde några riktigt bra skänkelvikningar längst vägen. Ett bra stöd, god ryggaktivitet och påskjut i skritten, Skilla försökte smygtrava under flertalet tillfällen så jag gissar att smärtan av ben som pluserar och spänner är borta.

Provade även att sätta igång klippmaskinen och vänja henne vid ljudet och vibrationerna vilket inte alls var någon svårighet. Hoppas på att kunna klippa henne i veckan eller i början på nästa. Är ett måste då vi ska börja träna ochr ida mer i ridhus framöver.

Älskade finaste häst, otroligt glad över att jag har precis just min häst!
Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag har tydligen dig och Skilla på film från en dressyrtävling. Är det något du är intresserad av att lägga upp i bloggen så kan jag skicka via MSN någon dag. Du får dock smsa mig i sådana fall, är sällan inne. :-)

2010-11-06 @ 18:46:12
Postat av: Hoppbloggen

Jag ska göra ett gott försök att lägga upp det på youtube och sedan kommer det ut på bloggen. Helt klart av stort intresse, och det var verkligen lycka att se den filmen! Tack bästa du.

2010-11-10 @ 00:26:57
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback