Vinterkyla

Datum ~ 2010-11-09 | Tid ~ 23:27:04
Kommentarer (2) | Allmänt
Som de flesta börjar bli medveten om är backen stenhård. Ingen ordentlig ridning förens snön kommer!

Började att packa ihop Skillas saker som funnits utanför boxen och flytta dem till hennes nya plats. Satt upp en fin täckesförtäckning för att slippa hitta sin häst i thermotäcke ute fler gånger. Förhoppningsvis blir det ordning på detta så hon får gå med rätt täcke på rätt plats.

Skilla såg förvånad ut över den nya boxen och enligt rapport hade hon varit lugn och obrydd under kvällsfodringen. Red ut en sväng barbacka för att göra av med lite energi och sysselsätta mitt lilla odjur. Red ut barbacka med dubbla bett (hackamore + tränsbett) för att jobba igenom samt vänja in henne på bett. Fungerade ganska bra, hemåt var hon väldigt laddad och visade upp högre skolor (piaff/passage). Spännande när styrkan sitter att börja befästa dessa rörelser, lite läskigt att sitta på också!

Världens finaste häst har jag åtminstone ! Lillan är helt makalöst underbar bara genom att vara den hon är. Kommer vara tomt utan henne under helgen, så uppdateringarna kommer bli lidande.
Kommentarer
Postat av: Sabina Borenius- Vinn biljetter till Göteborg Horse Show

Sv: Tack för din väldigt fina kommentar! Ja det är trist att sånt händer, speciellt när man har haft en sån bra känsla innan. Men, det är sånt som händer!



Tack, jag hade en väldigt bra känsla och det mesta satt verkligen under den rundan! jag har inte bestämt mig om jag ska starta Pay & Jump:en nästa vecka, men jag är lite tveksam till det och, precis som du säger, avslutar säsong med en fin runda och placering. Tror det mest blir träningar resterande tiden som är kvar på det här året :)



Kramar!

2010-11-10 @ 00:11:59
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Sabina; Det är inga tomma ord utan bara ärlighet som kommer från mig i mina kommentarer! Nä visst är det så, jag gjorde också en riktig tabbe när jag tävlade på årets sista tävling (finns att läsa om under skellefteåtävlingen).



Precis, det syns att ni är samspelta och att ni kompletterar varandra under den rundan. Fundera noga och gör inget om du inte känner att du verkligen måste. Jag hade nog nöjt mig med ett bra avslut. Satsa på bygga upp till nästa säsong, kondition styrka och teknik så kan ni komma tillbaka i och vara i toppform till nästa säsong!

2010-11-10 @ 00:24:51
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback