Ändrade planer

Datum ~ 2010-10-12 | Tid ~ 21:21:04
Kommentarer (2) | Allmänt
Kände efter ordentligt idag inför det planerade ridpasset. Under gårdagen kände Skilla lite trött och mör i kroppen efter söndagens hoppträning. Kastade därför om lite i schemat och ställde in uteritten och dressyrpasset i skogen och jobbade henne under töm en kortare stund istället.

Är fortfarande väldigt amatörmässig på tömkörning och känner mig fram och provar för att se vad som ger bäst resultat. Jobbade henne korta stunder i alla gångarter, mycket skritt för att hitta stödet på yttertömmen. Hittade ett trevlig sug och en bra form både på rakt och böjt spår. En trevlig och avspänd trav och en lugn och avslappnad galopp under de korta intervallerna. Skilla showade lite och visade sina fina gångarter vilket fick mig att att le lite stolt. Hon har rätt mycket att erbjuda den där damen, gäller för mig att matcha rätt och plocka fram den i ridningen när styrkan finns.

Jobbade endast 20min och lät henne jogga av för att släppa på kvarvarande träningsvärk. Skilla var nöjd och kändes riktigt trevlig. Imorgon blir det att gymnastikhoppa lite på banan för att vila torsdag. Fredag blir ett lättare pass inför helgens tävlingar. - Väldigt nervös men samtidigt otroligt laddad!
Kommentarer
Postat av: Camilla

Tycker det är så roligt och nyttigt att tämköra. Försöker göra det med min tant en gång i veckan. Väldigt bra att se sin häst ifrån marken och se utvecklingen därifrån.



2010-10-12 @ 21:48:02
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: warnmark -vinn ditt foto i en A4 utskrift

Sv; Ja precis :)

Det stallet hon är i nu verkar jättebra så det känns skönt :)

2010-10-12 @ 22:48:32
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback