Lösgörande inför morgondagens dressyrträning

Datum ~ 2010-10-02 | Tid ~ 00:29:31
Kommentarer (2) | Allmänt
Jobbade Skilla en kortare stund på banan idag inför helgens dressyrträningar. Ville inte nöta allt för mycket utan bara känna att jag hade henne fokuserad och hos mig. Jobbade mycket i skritt, lite skänkelvikningar och snuddade lite på skolorna under korta perioder. Försökte länge ut steget i skritten och hitta en mer avspänd form och en något lägre form och nacke. Korta perioder lite högre och lite mer press för att sedan lägga ner och lätta på kraven.

Ett kort pass för att stämma av inför imorgondagens träning. Ingen galopp utan endast skritt och trav med stora delar i skritt. Kändes trevlig och tog ett bra stöd långt ner och långt fram. Första matchen imorgon blir brunt / svart. Förhoppningsvis får vi med det på bild!

Med ett litet sug i magen kan jag meddela att vi är anmälda till tävlingen på Umeå RF. Känner mig nervös redan nu men hoppas att det släpper lite närmare. Ska försöka hoppa några gånger ordentligt innan tävlingen för att ladda ur lite. Träna på att tävla är precis det jag tänker göra!
Kommentarer
Postat av: Marre

Åh vad spännande, hoppas du anmäler till Skellefteå också! :)



Och lycka till på dressyren såklart!

2010-10-02 @ 15:48:33
URL: http://prima.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Marre; Sjukt nöjd över dagens träning, väldigt laddad inför morgondagens. Jag funderar starkt på att anmäla till Skellefteå, hur stor är det nya ridhuset och banan som tävlingen kommer att hållas på? Kommer anmäla till Skellefteå och stryka om Umeå RF inte går bra är väl planen!

2010-10-02 @ 22:52:34
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback