Trim inför helgen

Datum ~ 2010-10-14 | Tid ~ 22:59:46
Kommentarer (5) | Allmänt
Gårdagens ridpass blev intensivt och kort bara för att känna av inför helgens tävling. Skrittade fram Skilla på den lilla slingan för att sedan värma upp inför några språng. Hoppade på raka och böjda spår i båda varven för att hitta rätt läge att hålla om och sitta kvar, och när jag behövde inverka något mer. Tog ca 10 språng på "lilla" hindret och nöjde mig sedan. Skilla kändes okomplicerad och lätt att reglera samt väldigt positiv och därför blev passet kort och endast för att stämma av inför helgen.

Åkte ut till stallet efter jobbet idag då jag var ansvarig för kvällsfodringen. Skilla har fått ett nytt fodrat regntäcke då det börjar bli kyligt om dagarna. Vi hade faktiskt årets första snö (för kommande vintern) idag!!

Så ett nytt Shire täcke har jag införskaffat mig, stl 155 för att rymma ett mysigt stalltäcke under om det blir lite kyligare innan det är dags för vintertäcket. En lugn dag och Skilla fick vila, imorgon tänkte jag rida ut och jobba lös henne lite lätt i alla gångarter inför helgen.

Om någon har vägarna förbi Hippologum (Umeå RF) under lördagen eller söndagen är ni mer än uppskattade om ni fotograferar eller filmar!
Kommentarer
Postat av: emily

när tävlar du? mamma ska ju också tävla i helgen men det vore ju kul om det inte krockar :-)

2010-10-15 @ 07:51:26
Postat av: Marre

Tyvärr jobbar jag i helgen så vi kommer inte till Umeå men jag ska hålla tummarna för er - lycka till! :D

2010-10-15 @ 09:16:06
URL: http://prima.blogg.se/
Postat av: Mikaela =)

Lycka till, de kommer gå super! :D

2010-10-15 @ 09:52:53
URL: http://bugzilady.blogg.se/
Postat av: Camilla

Lycka till på tävlingen :)

2010-10-15 @ 10:47:22
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Hoppbloggen

Emily; Tävlingen börjar 15,30 och jag rider som nr 8 i avd B (38st i avd A), så jag har beräknat kring halv fem - kvar i fem - fem kanske. Kul om du kommer förbi !



Marre; Tråkigt att du inte följer med och tävlar i helgen! Beroende på hur det går i helgen kommer jag upp till Skellefteå. Har dock hört lite om underlaget?



Mikaela; Den som lever får se!



Camilla; Återstår att se, uppdaterar så fort jag har möjlighet!

2010-10-15 @ 22:44:48
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback