Dagens bravader

Datum ~ 2010-09-11 | Tid ~ 18:22:49
Kommentarer (4) | Allmänt
Då var dagens tävlingar avklarade! Efter massor av tid i bilen och mycket stillasittande är kroppen mör och huvudet helt tomt. Tacka gud för GPS då det inte var skyltat under hela vägen, ingen guid eller liknande så långt ögat nådde.

Väl på plats fanns inga skyltar, inga människor och ingen logisk förklaring hur man lättast möjligast tog sig till och från framridning, runt anläggningen och annat. Mycket märkligt, kanske är jag bortskämd med välarrangerade tävlingar och tillmötesgående människor. Trevligt folk fanns det dock gott om, några tappra från Umeå-regionen och trevligt folk från Skellefteå också!

Började morgonen med att starta en 80cm clear round, en kortare framridning och ett fåtal språng på framhoppningen för att spara på krafterna. Väl inne på banan var Skilla taggad till tusen och rundan gick fort! En okej runda i något övertempo. Mina senaste tävlingar / åskådning vid tävling har gett mig mycket att "leva upp till". Jag vill verkligen inte vara en ryttare som rättar min häst bakåt jämt, och backar dem i botten. Hellre ett högt tempo och rätta framåt vid missförståd. Efter trassel från domartornet och lite övertalning fick jag komma till start som ända avd B ekipage. Rundan var felfri och vi fick rosett vid utgången. Nöjd över prestationen och missarna var endast ryttarfel.

Tillbaka till transporten, snabbkäka lite och sen var det bangång inför nästa klass som var en 95cm. Första gången vi startar något annat än 90cm på lokal och första tävlingen med två starter vilket gjorde mig nervös. Red fram sparsamt för att spara på krafterna inför rundan. Framhoppningen kändes enkel och vi fick många riktigt bra språng. Väl inne på banan började vi med ett pet för att sedan ha en riktigt jämn och trevlig runda. Sista linjen 6-7 blev lite kort och slutade med ett pet. 8fel men en trevlig runda på en trött häst!

Överallt är jag nöjd över dagen trots en del motgångar och distraktioner på tävlingsplatsen. Nu har vi gjort bort tvåklasser under en dag, debuterat 95cm och åkt långväga - allt under samma tävlingsdag. Ser fram emot kommande säsong och det kvarvarande tävlingarna.

Nu blir det till att ladda batterierna, en promenad imorgon för att sedan tävla dressyr nästa helg!

Om du eller någon annan fotograferade oss under helgen, kontakta mig !
Kommentarer
Postat av: linnea

jätte bra blogg! :)

läser den hela tiden.



kan inte du fixa nån header ? ;)

de är de som skulle göra din blogg som pricken över iiiet :)



kram

2010-09-12 @ 14:10:15
URL: http://boyzonsign.bloggplatsen.se
Postat av: Marre

Tänkte bara säga att det var jättetrevligt att träffas och hoppas ni kommer på våra inomhustävlingar i Oktober också! :)

2010-09-14 @ 22:26:33
URL: http://prima.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Marre; Desamma! Riktigt roligt att träffas!

Vet du vad det kommer vara för klasser på era tävlingar i Oktober?

2010-09-15 @ 00:15:46
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Linnea; Tyvärr står jag inte för bloggdesignen själv. Har lite problem med just headern, men förhoppningsvis löser det sig rätt omgående!

2010-09-27 @ 22:10:57
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback