Lång dag med flera timmar häst

Datum ~ 2010-09-28 | Tid ~ 23:22:30
Kommentarer (0) | Allmänt
Åkte ut på förmiddagen och fick med mig min hästskötare och stallsysslare medan jag och Skilla åkte ut till hovslagaren för nya skor. Lite misspassande att sko nu i skarven mellan sommarskor / vinterskor. Men för vår del blev det att dra på vinterskor för att eventuellt brodda om halkan kommer tidigt.

Väldigt nöjd med hovslagarens jobb och glad att jag bytt till någon som är tillgänglig och skicklig på sitt jobb. Visst, kostar lite extra men det är det värt i längden.

Väl hemma blev det att plocka ner sommarhagen, bättre sent än aldrig. Lite tråkigt att verkligen plocka undan sommarens nöje, men samtidigt bättre nu än när kylan kommer på allvar. Tanken om att till nästa sommar ha två hästar hemma på bete, plus eventuellt sällskap har tagit form i mitt huvud. Än dröm och en tanke än så långt, men förhoppningsvis en verklighet inom en snar framtid.

Efter kvällens lektioner, med varierande resultat och insatser åkte jag tillbaka till stallet för att ha kvällen samt rida tillsammans med Emelie och Bavaria. En skön kvällstur för att ladda ur all energi Skilla samlat på sig under vilan. Lite stel och hoppig men fin mot slutet. Blir att jobba igenom henne imorgon och lossa båda sidorna. Laddar upp inför helgens dressyrträningar då Ann Hammarlund kommer upp! Som jag nämnt tidigare har jag nu en fast plats för henne, så förhoppningsvis ska vi utvecklas lite mer inom dressyren också. Har tagit kontakt med en veckotränare i dressyr för mer kontinuerlig träning. Hoppningen vänter jag fortfarande på bokningsuppgifter och tillträde i manegen, ekipage och tränare har vi som står redo.

Framtidsplaner som fortsätter växa sig starka i mitt huvud hoppas jag att kunna berätta mer om snart.
- Bilderna från Skellefteåtävlingen kommer att publiceras när möjlighet för redigering finns!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback