Packning

Datum ~ 2011-04-14 | Tid ~ 11:17:38
Kommentarer (7) | Allmänt

Sitter och skriver en packlista för resan till Timrå. Med min tur kommer jag glömma hälften hemma. Men vad ska man egentligen packa i tävlingsskåpet? Har gjort en lista och tror mig ha fått med allt nödvändigt, tips på saker som kan vara bra att ha men som ofta lämnas hemma?

 

Åker ut till Åsen två svängar idag, först för att packa och göra stallsysslorna, sen blir det kvällsfodring och dressyrträning närmare kvällen.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

SV. Nej det känns absolut inte fel. Jag är bara så bitter över att grejerna har legat i skogen en hel vinter! Jag menar om de som stal sakerna inte ville ha dom kunde dom väll ha lagt dom på vägen eller nått så att sakerna hittades i tid!! Det nya passet går ju som inte att "returnera" och det kostade mig 6000 kr att göra ett nytt.

2011-04-14 @ 11:48:06
URL: http://jeeanette.blogg.se/
Postat av: Anki

Checklista: Bra att ha med på tävlingen



Det är inte lätt att komma ihåg alla prylar som ska med när man tävlar. Skriv gärna ut Hippsons checklista och ta med till stallet inför dagen "D"!



Ryttaren:

Kavaj

Vita ridbyxor

Ridblus/skjorta och eventuell plastrong eller slips

Ridstövlar

Handskar

Sporrar

Spö

Hjälm/Hatt

Eventuellt hårnät

Putstrasa för stövlarna

Överdragskläder

Regnkläder

Hästlicens (regionaltävling och uppåt)

Ryttarlicens (lokaltävling och uppåt)

Grönt kort

Vaccinationsintyg

Programbok vid dressyrtävling

Tävlingsreglemente för den aktuella grenen samt de allmänna bestämmelserna

Meddelande till ryttare & vägbeskrivning

Första hjälpen-kudde eller liknande (för människor)



Transporten:

Grimma

Täcken

Transportskydd eller lindor/paddar

Svansskydd

Eventuellt foder

Hönät/höhäck

Transportgrimskaft

Vattenhink

Registreringsbevis för bilen och transporten

Longerlina (om du skulle få problem vid lastningen)

Kniv (och du skulle tvingas skära loss hästen)



Hästen:

Sadel

Träns/kandar

Nummerlapp

Vojlock

Eventuella lindor, skydd och hjälptyglar (kolla i TR vad som är tillåtet)

Borstar

Trasa att putsa av hästen med

Reservgummiband till eventuella knoppar

Extra tyglar

Gräsbroddar om tävling eller framridning är på gräs

Läderputsgrejor

Eventuellt regntäcke

Första hjälpen-låda (för hästar)



2011-04-14 @ 21:23:42
Postat av: Anki

http://www.allbreedpedigree.com

Här kan man söka härstamning på sin häst.

2011-04-14 @ 21:26:26
Postat av: Ewelina

Hej! Såg i tidigare inlägg att du köpt en Santa Cruz sadel... Bor i närheten av Umeå och är ute efter ny sadel.. Har suttit och kollat lite på SCsadlar och funderar vem du hade ut som sadelprovare? Var det från Pegasus?

2011-04-14 @ 21:58:41
URL: http://ewelinasliv.blogg.se/
Postat av: Åse

Saker vi lyckats åka utan: hjälm, nummerlapp (flera gånger), träns (!), vattenhink, spiltkloss... det mesta går ju att lösa, passet och sadeln är väl det enda som du bara inte får glömma.

2011-04-15 @ 00:06:17
Postat av: Evelina

Lycka till:D visst kommer du till Skellefteå och tävlar i maj?:)

2011-04-15 @ 08:28:59
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Anki; Krävs det att man är medlem och betalar för att hemsidan ska fungera? Förstod mig inte alls på den :(



Ewelina; Vi hade ut Maggan från Ö-vik som provade ut sadlar!



Åse; Hoppsan! Jag tror jag fick med mig det flesta nödvändigheterna under helgen faktiskt! Blåspray ska jag packa ner i första hjälpen lådan till nästa tävling (vilket visade sig att jag behövde). Lyckligtvis hade bästa Hanna med sig så det löste sig ändå!



Ang. sadel så lovade Nellie (Emmas dotter) att jag skulle få hoppa utan sadel om jag glömde min ;) Men det gjorde jag lyckligtvis inte!



Evelina; Visst kommer vi upp (trots att jag är väldigt fattig för tillfället)!

2011-04-17 @ 22:56:58
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback