Höstens första privatträning

Datum ~ 2011-08-22 | Tid ~ 21:46:44
Kommentarer (3) | Allmänt

Åkte ut efter jobbet för höstens första dressyrträning. En ridskole elev som tränade på sin medryttar häst som står i samma stall som Skilla. Träningen var simpel, mycket tempoväxlingar och ställning i hörn och på voltspår för att börja koordinera hjälperna. Ekipaget skötte sig bra och såg riktigt fina ut mot slutet - samspelta och i en trevlig form. Förhoppningsvis kan vi jobba vidare med detta längre fram, under morgondagen sitter hon på en ridskolehäst och vi kan jobba vidare där.

 

Efter träningen fixade jag stallsysslorna, pussade på prinsessan och täckade henne för att hon skulle slippa stå ute i regnet utan täcke. Oroar mig lite för nattens kyla och lite pyssel uppskattades helt klart. Planerar att mot slutet av veckan borsta och vid friskförklaring bada och frisera så hon får känna sig riktigt fin igen.

 

Därefter var det dags att åka ut till Ersmark och rida den stora röda. En trevlig herre som var uppiggande att rida och gav en bra ridkänsla. Olik det jag vanligtvis rider men mycket trevlig och goda framtidsutsikter blir spännande att se vart Matilda och Gucci hamnar med träning, massvis med muskler och lite rutin - tror dem blir farliga framöver.

 

Tackar enormt mycket för att jag fick rida och tänka på något annat!

 

Funderar på att beställa Equilines lindor "Sandown" till Skilla för att minska risken för yttre trauma då området där överbenet finns är känsligt. Har ni någon erfarenhet av dessa?

 


Kommentarer
Postat av: Åse

Jag har inte testat Sandown, men läste att de bara har 1 m fleece och sen 1,5 m elastiskt, tycker att det lätt väldigt kort. Har kombinerade lindor som är totalt 3 meter, och tycker nästan att de är korta, man måste planera väl för att de ska räcka till Ilions små ben.

2011-08-22 @ 22:31:23
URL: http://www.teamtoyra.se
Postat av: Hoppbloggen

Åse; Jo dem är kortare än vad man är van. Det jag hört om dem som jag gillar och anledningen varför jag vill köpa ett par är just att dem har tillbaka knäppning. Är livrädd för att hoppa med lindor och att dem ska släppa, men dem där har en ögla och tillbaka knäppning och då kanske jag kan vara lugnare. Men det kan vara så att dem blir för korta? Har faktiskt inte provat eller reflekterat över hur långa hennes vanliga lindor är.

2011-08-22 @ 22:42:57
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Matilda

Det var fint skrivet om min röda! :)

2011-08-23 @ 02:12:47
URL: http://farrixmo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback