Ordinerad massage och lätt stretch

Datum ~ 2011-08-03 | Tid ~ 09:15:28
Kommentarer (1) | Allmänt

Ligger lite efter i bloggandet då suget försvann efter lördagens dramatik. Här kommer en uppdatering på det som faktiskt har skett.

 

Kring lunchtid under måndagen kom hovslagaren ut, uteslöt en hovböld och konstaterade tillsammans med Jennifer och andra åskådare att hältan fortfarande existerar. Gemensamt kunde vi konstatera att det sitter högt och med spända muskler kring bogbladen och vid bogbladsspetsten är betäckningsskadan som jag tidigare spekulerat i mycket troligt.

 

Skilla ställs på vila men jag avvaktar att kalla ut veterinär då hon endast verkar stel och blåslagen och inte skadad på något annat vis.

 

Efter jobbet åkte jag ut till Åsen för att rida Johannas häst Nexus. En mycket speciell herre som var riktigt trevlig mot slutet. Bålstabilitet och att aldrig ge efter och vara konsekvent gav utdelning och därefter resultat. Ska jobba vidare och träna program under onsdagen.

 

Under tisdagen ringde jag och rådfrågade min equiterapeut om behandling under följande dagar och fick vila, arnika massage och försiktig stretch på schemat. Detta kommer skrida i verket från och med onsdag. Under helgen kommer Skilla kontrolleras och om inte läget förbättras kallas veterinär ut i början på nästa vecka.

 

Uppdaterar efter kvällens ridtur hur Skilla mår och hur Nexus skött sig.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men nu är det väl ändå dax att börja uppdatera lite ;)

2011-08-15 @ 01:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback