Dålig start på dagen

Datum ~ 2011-01-29 | Tid ~ 18:12:33
Kommentarer (0) | Allmänt
Åkte ut till stallet för att påbörja morgonfodringen. Hästarna skötte sig bra, men det var många småsaker som jag gärna velat ändra på. Som ex. hästar som står med thermotäcke när det är +4grader ut och dessutom ska ha ett tjockt vintertäcke på. Undantag om hästen är väldigt frusen eller nyklippt. Men så var inte majoriteten av fallen. Förhoppningsvis har hästägarna rättat detta till imorgon.

Krånglade med skåpet, men nu sitter två sadelhängare på plats och trådbacken står snyggt placerad längst ner i skåpet. Åkte ensam ner till anläggningen för att värma upp för dagens programridning.

Skilla sköter sig så bra med lastningen nu att hon går skicka in, även när hon åker själv! Otroligt tacksam över att ha en lättlastad häst.

Red fram i ett välbesökt ridhus, Skilla hade samma känsla som tidigare gånger. Tom. Galoppen och skritten fungerade bäst, där någgde jag fram. I travarbetet var det verkligen som att vi pratade olika språk utan att på något vis lyckas mötas halvvägs. Hanna dök upp i ridhuset efter en stunds kämpande och erbjöd sig att sitta upp. Hanna förstod rätt omgående vad jag menade med känslan av tomhet. Hanna red ca 20min innan Skilla började förstå vad Hanna ville, vilket är OTROLIGT lång tid för att vara en häst som Skilla. Jag satt upp och red en stund till. Besvikelsen, frustrationen och avsaknaden av en poistiv känsla var överhängade. Vi provade att byta sadlar, Hanna tog dressyrsadeln och jag fick rida i hennes hoppsadel. Helt plötsligt kommer min Skilla tillbaka. Hon var något spänd, men hon förstod vad jag eftersträvade och började jobba åt mitt håll.

Mot slutet, efter programridningen och lite jobb med Annas hjälp kändes hon OK. Bra stöd, egen framåtbjudning och på samma plan som mig. Men inte alls så bra som hon kan gå, uppvärmningsbra, men inte avslutningsbra. Klappade om och avslutade passet. Funderar vidare kring detta innan jag tar ett större beslut.

Motivationen för morgondagens seriedressyr är låg, men bättre nu än mitt under ridpasset. Dressyrsadeln är helt utesluten, kommer att rida i min hoppsadel som jag VET Skilla gillar. Uppdaterar när möjlighet ges.

Förvirrad och fundersam.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback