Inställd träning

Datum ~ 2011-01-07 | Tid ~ 17:08:27
Kommentarer (0) | Allmänt
Åkte ut till stallet för att motionera Skilla inför helgens dressyrträning. Hon kändes pigg och glad och jag hittade en bra ridning där Skilla var stadig och otroligt trevlig. Eftersom veckans planering blivit omkastad så blev även dagens träning.

Med massor av ny snö passade jag på att rida upp till berget. Härligt konditionspass där Skilla fick galoppera i en rund galopp uppför berget. Skrittade ner och tog backen en gång till. Lagomt hårt pass för att behålla orken till morgondagen. Nöjd ryttare och häst joggade vi på hemvägen.

Åkte vidare mot anläggningen för att hålla årets julkurser i hoppning. Grupperna var varierade och samma gällde kunskapen. Men slutreslutatet var alla nöjda och både hästarna och eleverna skötte sig bra. Hade en bra övning som jag kommer använda mig av fler gånger. Roligt att instruera igen! Känner helt klart ett sug att vidareutbilda mig för att hålla träningar för privata ekipage.

När båda grupperna var klara fick jag ett tråkigt besked att helgens träningar för Ann Hammarlund är inställda.! Jag hade sett fram emot att visa upp Skilla för Ann, förändringarna och hur långt vi kommit sen sist. Men tyvärr är det inställt pga sjukdom. Hoppas hon tillfrisknar och att vi kan boka in en träning snart.

Förhoppningsvis hinner jag hitta en dressysadel innan Ann kommer upp nästa gång. Så helgens planering får helt klart ändras. Åker nog in till ridhuset och rider ena dagen för att styrketräna / konditionsträna den andra. Återkommer när jag tagit ett beslut.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback