Övermodig ryttare på spänd häst

Datum ~ 2011-01-31 | Tid ~ 18:36:56
Kommentarer (0) | Allmänt
Red ut Skilla under eftermiddagen barbacka. Tänkte lossa på lite träningsvärk från gårdagen och rida henne mjuk inför morgondagens hoppträning. Skilla var spänd och ofokuserad, gissar att detta är slutet av hennes fas som hon haft den senaste tidgen. Hon spänade av stundtals riktigt bra och var trevlig båda på rakt och böjt spår.

Skritten och vanligtvis galoppen fungerar bäst, traven är svårast att få henne att fokusera och spänna av. Så övermodig som jag är fångade jag tanken att prova galoppera barbacka. Fattade galopp, rund och fin och avspänd ca 3språng, avbrott trevlig därefter - spänd. Men lycklig och lite smått lyriskt tänkte jag, vi tar en till och jobbar lite längre i galoppen. Sagt, och nästan gjort. Ett galoppsprång sen kom första brallen, först lättade bakdelen sen kom ett större bocksprång. Otroligt nog satt jag kvar, bröt av och skrittjobbade resterande bit hem.

Får nog skylla mig själv när jag tror att vi kan istället för att lita på turen. Provat har jag åtminstone och med lite träning ska nog det där gå bra längre fram!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback