Pfiff Amaretto köpes

Datum ~ 2011-01-06 | Tid ~ 22:11:33
Kommentarer (2) | Allmänt


Efter dagens sadelutprovning har jag beslutat att börja leta en svart Pfiff Amaretto fit 2, 17" att börja med. Den ligger bra på hästen, inte opitmal för mig som ryttare men i läge ett är det viktigaste att hästen har passande utrustning. Att sadeln inte ger mig optimalt stöd för skänkeln är bara en genväg till bra sits. Passar sadel Skilla, vilket den bevisligen gör, får jag träna mig till en god sits.

Så om någon vet av en begangnad Amaretto till salu är jag mycket intresserad.
Kommentarer
Postat av: erika

Jag har en Piff Amaretto och den ger ett jättebra stöd för skänkeln,Djup sits och passar de flesta hästar.Min sadel är 2010 års modell.kolla om du kan prova en sån,den ger större stöd för skänkeln än de äldre modellerna.Dock passar den bäst för ryttare som har längre ben,kanske ngt å fundera på:)?

2011-01-07 @ 14:41:38
Postat av: Hoppbloggen

Erika; Vet tyvärr inte vilken modell jag provade igår. Den är nyköpt så det kan vara en från 2010. Den hade bra med stöd men eftersom jag är kort och sadeln var för stor för mig kunde jag tyvärr inte använda dessa. Men med lämplig storlek tror jag den är bra. Ska se mig för om någon har en sådan för att prova.



Tyvärr finns det inte allt för många dressyrsadlar som är anpassade för någon med korta ben. Förhoppningsvis hittar jag något som fungerar!

2011-01-07 @ 17:11:54
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback