Underbar känsla

Datum ~ 2011-01-08 | Tid ~ 19:33:47
Kommentarer (0) | Allmänt
Dagens ridtur ägde rum kring lunchtid tillsammans med Emelie J och Bavaria. En lång och härlig tur med blandad terräng och otroligt härlig snöbus i skogen. Vädret var perfekt för en längre tur och sällskapet gjorde inte saken sämre. En perfekt ridtur med bus och lagom nivå på arbetet. Hästarna verkade nöjd med turen och vi kom hem till stallet 1½h senaret.

Tog mig i kragen och städade ur mitt sadelskåp som sedan länge behövt gås igenom. Nu finns alla saker på rätt plats och allt har återgått till en prydlig ordning. Även utrustningen fick sig ett lyft, smörjde sadeln och tränsen ordentligt. Ska göra mitt bästa för att i år bli duktig på att smörja och ta hand om min utrustning. Jag får mina il och är duktig, men om sanningen ska fram så är det ibland väldigt långt mellan gångerna.

Att dra av grejerna med sadeltvå efter ridtur och smörja utrustningen en gång i veckan är något jag önskar att jag lyckas med framöver. Tanken finn åtmimstone!

Skilla kändes trevlig under ridturen och gillade omgivningen och arbetet för dagen. Imorgon blir det ett kortare pass med lite jogging, efter dagens lite tuffare pass.

Känner mig otroligt motiverad för kommande säsong och nu börjar det verkligen närma sig. Hoppträningen drar igång igen på tisdag, så nu gäller det bara att hitta en dressytränare att rida regelbundet för.

Nedräkningen har börjat, nu är det endast 8 veckor kvar innan första tävlingen går av stapeln!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback