Rekord hetta

Datum ~ 2011-07-24 | Tid ~ 18:08:40
Kommentarer (0) | Allmänt

Gårdagens ridtur blev på förmiddagen tillsammans med Jennifer och Zabina. En otrolig värme låg över Röbäck och Skilla svettades redan innan jag befann mig på plats i sadeln.

 

En härlig skogstur på en väldigt pigg och halv galen Skilla återvände vi ca 1½h senare på stallplanen. Skilla var sköblöt och schabraket gick vrida ur, allt detta på grund av en otrolig hetta. Skilla var väldigt trevlig mot slutet när hon laddad ur den värsta energin och börjad infinna sig där jag vill ha henne - mellan hand och skänkel. Mycket omtyckt när hon är så flashig och ligger på, på rätt sätt.

 

Stannade kvar i Röbäck och spenderade tiden på 4H gården efter vår härliga ritur. Kollade på dressyrtränig, ponnyridning och assisterade även en insittning. Lilla Beauty fortsatte sin utvecking och utbildning med människor i sin närhet samt påbörjan till inridning. Den lilla ponnyn skötte sig otroligt bra och kommer så småninomg bli en underbar barnponny. Lärorikt och väldigt spännande att assistera under detta tillfälle och det gjorde mig mer sugen att i en framtid göra precis det Jennifer och Sofia gör. Jobba med hästar och göra rätt från början för att få underbart fina ponnyer / hästar.

 

Piff och Puff som jag kallar dem (Issa och Henry) såg betydligt bättre ut idag. Blir roligt att se vad dessa damer kan bidra med till verksamheten och vilka rollen dem kommer spela. Stadiga brudar som kommer ha viktiga roller framöver vilket jag tror kommer passa dem ypperligt.

 

Åker ut till stallet nu för att motionera hästen, tyvärr ingen motiavation och en tung dag. Tur man har ett djur som får en att faktiskt uträtta något bra varje dag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback