Beslutsångest

Datum ~ 2011-05-15 | Tid ~ 21:58:36
Kommentarer (3) | Allmänt

Då börjar det bli dags att anmäla sig till Vännäs RF tävlingar i mitten av Juni. Tidigare har klassvalen varit självklara och väldigt simpla. Men med mina mål genomförda (2nollor) i varje klass innan vi avancerar är nu uppnådda. Så då är frågan, är vi redo att debutera 110cm?

 

Förde frågan på tal med månadstränaren som tyckte att lite mer träning och om ca en månad skulle vi vara redo, detta var sista helgen i april. Efter detta samtal har vi ridit tre klasser (Skellefteå) alla felfria 95cm,105cm,100cm. Kommande helg Umeå RF rider vi 100cm under hela helgen vilket ger ytterligare tre starter. Har även tagit upp detta med min veckotränare som tycker jag ska känna till magkänslan och vara beslutsam att rida hela vägen och vara säker på min sak.

 

Det som talar för är att 100cm inte känns högt och svårt längre, vi klarar av detta både på träning och tävling. Att börja rida avd A känns lite tidigt då orken fortfarande är begränsad. Rider jag avd A måste jag nog begränsa mig och rida endast 2 starter på en helg. Så detta väntar vi med något längre är planen. Att rida avd B tills vi kan rida för placering är min tanke.

 

Funderar på att ha is i magen och göra en anmälan efter URF tävlingen för att veta mer hur det fungerar och hur allt känns. Eller anmäla och satsa på att debutera i Vännäs. Skiter det sig finns alternativet att strycka 110cm på lördagen och rida 100cm lördag, 95 och 105 söndag. Det alternativet är också en möjlighet.

 

 

Kommentarer
Postat av: elvira

sv; okej. vi har inte nå långt till hippo så vi cyklar men tack ändå:)

2011-05-16 @ 20:11:23
URL: http://justhorses.blogg.se/
Postat av: Anna

Anmäl i tid, och återta anmälan om du ångrar dig eller gör klassbyte :)

2011-05-17 @ 15:38:39
URL: http://salentein.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Elvira; Okej men då löser det sig ändå!



Anna; Jag har anmält mig nu så jag får göra klassbyte om jag ångrar mig eller ta tillbaka anmälan. Spännande!

2011-05-18 @ 10:35:46
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback