Tävlingssäsongen börjar ta fart

Datum ~ 2011-05-09 | Tid ~ 20:41:37
Kommentarer (0) | Allmänt

Har varit otroligt dålig på att uppdatera här på bloggen under senaste tiden. Ber så hemsk mycket om ursäkt men jag har plugg upp över öronen och har dessutom fått jobba under vårvisningen på företaget. Plugget kommer hålla i sig i dryga två veckor till innan det lättar av men jag hoppas på att jag får lite tid över här och var för att hålla bloggen levande och aktiv.

 

Måste bara uttrycka min otroliga motivation för dressyr för tillfället. Efter gårdagens dressyr tävling känns det verkligen som att vi är på G! Det var så otroligt roligt att rida att jag kunde nöjt mig efter framridningen till andra klassen och gått hem. Känslan var så otroligt bra och Skilla kändes så harmonisk och motiverad för kommande uppgift att jag nästan blev rörd. Älskade finaste hjärtat.

 

Tyvärr blir det ingen dressyrträning denna vecka då vi åker till Skellefteå under fredagen för att hopptävla fredag-lördag. Som regel har Skilla fått vila dagen innan hopptävling och även större träningshelger, spar på alla energi jag har och vill inte trötta ut henne i onödan. Lite extra krut kan behövas då vi även denna helg rider tre klasser under två dagar.

 

Så här kommer veckas planering!

Måndag: Skilla promenderades ca 30minuter

Tisdag: Hoppträning för Hanna H

Onsdag: Rebecca rider

Torsdag: Vila

Fredag: SRK 95cm samt 105cm

Lördag: SRK 100cm

Söndag: Promenad ca 60min

 

Har även tagit kontakt med en mycket skicklig ryttare och vän till mig som har lovat att hjälpa mig och Skilla under sommaren med dressyrträningarna.

 

Kollar igenom tävlingsterminen något för att se om det finns några bra dressyrtävlingar som jag anmäla mig till framöver. Av vad jag kan se är det endast långbana som finns nära i tiden och där är vi kanske inte riktigt än. Favoriserade program är LC:2 samt LB:0, därefter prioriteras LC:1 och LB:1 och därefter är det långbana som ska debuteras också.

 

Säsongen och året kommer bli otroligt spännande och jag ser fram emot alla med och motgångar som vi kommer stöta på under året. Skilla känns otroligt fin, ung och fortfarande oerfaren men otroligt välvillig att lära sig och presterar bättre och bättre.

 

Som ni ser i veckoschemat har jag många inplanerade violdagar där hon bara får vara häst eller utför lätt arbete. Detta är för att spara på henne och fortfarande behandla henne som den unghäst hon är. För att endast varit sutten på i 2år bör hon inte gå hårdare än hon gör. Sommarvilan kommer hon få som planerat minst 10dagar och därefter en lugn igångsättning.

 

Ibland är det bara helt otroligt underbart att vara hästägare. När man har en sådan fantastisk häst som jag har är det inte svårt att förstå varför man älskar och lever för dessa djur!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback