En härlig känsla

Datum ~ 2011-05-22 | Tid ~ 21:37:10
Kommentarer (0) | Hoppning

Här kommer uppdateringen från sista dagen på Umeå RF för denna gången.

 

Planerade framridningen bättre idag för att slippa stressa och ha gott om tid på mig att rida fram och få Skilla lugn om det skulle behövas. Såg första starten och fick sedan hjälp av min pappa som fanns på plats.

 

Skilla kändes lugn och fick ta en längre promenad med pappa innan det var dags att sitta upp och börja rida fram. Hade fler ekipage att rida fram på för att hitta lugn och kvalité i ridningen. Skilla var avspänd och fokuserad redan från början. Otroligt skönt och detta gav mig en bra magkänsla.

 

Red fram en längre i trav med mycket skrittövergångar och skrittpauser. Höll stenkoll på startlistorna för att vara med om det dök upp någon sen strykning eller liknande. Skilla kändes avspänd och lite "tillbaka" under framridningen. Om detta skulle bli ett problem eller inte var jag väldigt osäker på under framridningen.

 

Väl på framhoppningen så kändes hon lite obrydd och tog väldigt lätt på uppgifterna. Fick inga riktiga bra språng på lilla eller räcket men var inte överdrivet orolig. Hanna kom och hjälpte mig och vi tog ett språng på oxern som var riktigt bra. Måste bara hitta yttersidan och vara med och möta upp så att hon inte blir kvar i innertygeln och tappar utsidan. Hittade en fin bjudning och bättre språng. Saknar dock scoopet som Skilla haft tidigare.

 

Nöjde mig efter ett fåtal språng och inväntade min tur och tittade på ekipagen före för att vara säker på avstånd och vilka vägar dem valde att rida.

 

Väl inne på banan kändes Skilla väldigt positiv. Hittade en bra galopp och ett bra flyt genom hela banan. Känslan som fattades under gårdagens ritt infann sig idag. Mot sista hindret mjuknade jag och lättade lite för tidigt och Skilla blev flack och fick med sig en bom. Otroligt surt men en så fin känsla och ett ynka litet pet på sista hindret. Att avsluta helgen med en nollrunda hade varit perfekt, men nära skjuter ingen hare!

 

Är otroligt nöjd med dagens ritt och hur Skilla skötte sig efter gårdagens missflyt. Nu laddar vi inför dressyren nästa helg för att sedan tävla i Vännäs i mitten av juni.

 

Fick otroligt fina bilder från fredagens ritt, väntar på fler och vill tacka alla som förevigade denna helg!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback