Hoppträning Gucci

Datum ~ 2011-10-13 | Tid ~ 23:42:06
Kommentarer (2) | Hoppning

Blev i början av veckan tillfrågad om jag ville hoppträna med Gucci under onsdagskvällen. Ett erbjudande jag absolut inte kunde tacka nej till, trots att det var en "hästfri" dag. För er som är hästmänniskor vet ni lika väl som mig att det inte finns hästfria dagar.

 

Stressade från jobbet hem för att byta om för att sedan åka ut till Matildas stall där Gucci var sadlad, kort därefter promenderade vi mot träningen. Red fram medan Helena och Matilda byggde fram vilket var väldigt spännande. Gucci var lite nervös och springig och var på helspänn. Aldrig någonsin dum eller okontrollerbar en längre stund utan bara spänd och rätt nervös. Med ett lugn och ett koncekvent handlade förstod han kort därefter vad vi bad om och utförde detta. Att trava bommar, jobba med övergångar och tempoväxlingar var lite främmande och inte alltid så lätt men han skötte sig bra.

 

Avslutade träningen med att hoppa Guccis första bana. Denna var relativt kontrollerad och bitvis rätt avspänt och kontrollerat. Mycket trevlig och kommer ha en fin framtid som hopphäst framöver. Är väldigt nöjd med Guccis prestationer och missnöjet sitter endast vid ryttarprestation. Den var OK men hade kunnat vara så mycket bättre. Försöker intala mig att prestationen var lagom för att ha suttit på hästen en gång tidigare, och Rom bygdes inte på en dag - tro det eller ej.

 

Fin var han och jag är tacksam över att få ha provat hoppa honom och hoppas på fler tillfällen !

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Börja blogga igen!

2011-11-24 @ 09:43:12
Postat av: Marie

fin blogg

2012-04-20 @ 20:36:13
URL: http://mnightlighta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback