Mysfaktor 100

Datum ~ 2011-09-14 | Tid ~ 01:26:22
Kommentarer (2) | Allmänt

Efter en lång dag med jobb och dubbla pass tog jag mig sent om sänder till stallet. Måste först och främst ge ett stort plus till min sista grupp som höll en enormt hög nivå på ridningen och vände en rätt grå dag till något positivt. Väl på väg till stallet fick jag ett mer än välkommet sms av en nära vän som hjälp till och släppt in alla hästar inför kvällsfodringen. Enormt tacksam och det kunde inte ha kommit mer passande än just idag!

 

Med ett motit väder var motivationen rätt bortblåst att rida ut i mörkret i regnet. Men Skilla vände mitt humör så fort jag satt foten i stallet. Motivationen kom inspringades, jag packade på oss reflexer och gav mig ut i höstmörkret. En skrittur på ca 20min men kort travjogg där Skilla var helt magiskt fin. Efter gårdagens besök kan jag helt klart redan känna en skillnad. Avspänd, mjuk och arbetsviljan var tillbaka - överskottsenergin består men gick reglera OK vilket uppskattades.

 

Fodrade ett lugnt och harmoniskt stall för att sedan sopa undan innan det var dags att åka hem och kurera inför kommande arbetsdagar innan en fullspäckad helg tar vid.

 

Under helgen åker jag på utbildning av SISU för en ungdomsledarkurs som jag är nominerad och uttagen till från föreningen. Tacksam över detta förtroende och hoppas på en helg med massvis med tips, motivation och trevliga människor!

 

Imorgon är ridturen planerad till mycket skritt och möjligen trav som avslut om Skilla känns avspänd och fin, sakta men säkert har hennes igångsättning tagit fart.

 

Är fortfarande intresserad av att rida för Nizar första helgen i Oktober men är utan häst. Står du med en häst som vill hoppas eller kan tänka dig att låna ut den för träning kontakta mig omgående.

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

jo, det hade ju kunnat vara så mycket värre också, så jag ska inte klaga! och på en månad hinner dom inte tappa så mycket heller tröstar jag mig med! :)

2011-09-14 @ 14:42:51
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hade jag haft häst hade du fått låna den skeden ;) Jag önskar jag hade haft egen häst så man kunnat åka runt på träningar, det är så nyttigt att rida för flera olika tränare!! :) och så är det kul! :)

2011-09-14 @ 14:57:47
URL: http://s0fiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback