Nervös inför debuten

Datum ~ 2012-04-16 | Tid ~ 16:01:20
Kommentarer (0) | Allmänt
Här kommer lite uppdatering sedan förra inlägget! Har verkligen svårt att ta mig tid att blogga när jag inte är på jobbet, sitter ytterst lite vid dator och har mycket annat som händer så bloggen blir lite lidande. Har lovat mig själv att denna vecka ska jag försöka fotografera lite så att det blir en blogg med annat än text!

Detta har hänt sen sista inlägget!
Skilla fick nya fötter under fredagen och nya skor, önskar att alla läsare håller tummarna för att hon får behålla dessa då hovarna tagit ordentligt med styrk när hon tappat båda skorna under veckan. Hovväggarna håller ihop men är trasiga utvändigt, så möjligheten att sko om i dagläget om dessa lossnar är minimal = obefintlig. Så håll tummarna att dessa sitter tillräckligt tills det är dags att sko nästa gång. När vi kolalde igenom hovarna såg vi även att Skilla trampat in tåkappan i ena hoven i samband med att skon släppt och hade ett "ärr" i hoven. Håller tummarna att det inte blir något av detta utan att vi kan tuta och köra som vanligt. Något svampig v.bak i samband med skoning men mycket bättre efter motionering.

Lastade och åkte ner till anläggningen för att klargöra om hon fortfarande var öm i hovarna eller kände av vätskan i bakbenet. Inget av dessa gav några utslag och Skilla var glad att få jobba och tänka igen. Rebecca stod för ridningen och vi gick igenom LA:3an både bitar och avslutningsvis red hon igenom programmet. Finns en del saker att putsa på inför tävlingen men överlag såg det prydligt ut och de flesta delarna i programmet gick felfritt. Mina förhoppningar är att Skilla håller sig på backen i uppridningen och i den förvända galoppen, i övrigt oroar jag mig inte alls. Rebecca skötte sig bra och kommer nog göra debuten väldigt lagom för Skilla - mina nerver hade nog blivit på tok för mycket (då jag i skrivandets stund blir toknervös av tanken att min bebis ska tävla!)
Lördag och Söndag tränade jag för en ny tränare då Timrå tävlingen blev inställd för våran del. Tänker skriva ett separat inlägg om detta för att inte blir för långrandig. Nyttigt och positivt var upplevelsen åtminstone!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback