Full fart frammåt

Datum ~ 2012-04-25 | Tid ~ 12:09:56
Kommentarer (0) | Allmänt

Måndag: Skilla fick en lång promenad mot Ansmark efter en tuff helg på dressyrbanorna. Kändes bra att komma ut och tror hon var nöjd att hon fick se något annat än fyra hörn i en box / hage. Lusern inköp planerat.

 

Tisdag: Började med en tidig morgon i stallet 06.00 var jag på plats i stöcksjö. Tillbaka i Stöcksjö vid 15.00 för att packa in hästen i transporten och vara framriden och färdig för dressyrträning kring 15.00. Ett givande pass för Jennifer bjöd tisdagen på. Helt galet vad jobbigt det kan vara att rida dressyr, vilket det alltid är med min häst, men styrkan i bålen och benen är bitvis överväldigande. Bra pass men en trevlig, lite stel och trött häst men som jobbade fint ändå. Upplägget på träningen var att unvika studs och trams för att helt enkelt ta ur Skilla detta beteende. Korrigeringen vi bestämde oss för verkar fungera väldigt bra, håller oss till det några veckor framöver så tror jag sutds och bråk är ett minne blott.

 

Onsdag: Hoppträning på kvällen, tyvärr rider jag sena gruppen och kommer vara utslagen när jag väl kommer hem, så hur träningen fungerade kommer ni få läsa om igår. Min önskan är att vi hoppar bana och får hoppa lite högre så att vi är fit for figth när vi åker till Skellefteå nästa helg. Skilla ska nämligen hoppa derbyt i Skellefteå!

Håll utkik efter en sammanfattning av gårdagens dressyrträning samt ett utlåtande från E.Lundell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback