Massuppdatering

Datum ~ 2012-07-08 | Tid ~ 00:00:06
Kommentarer (1) | Allmänt
Här kommer det en släng med inlägg som jag inte haft tid eller energi att publicera tidigare.
 
Fredagens motionering blev på banan. Första passet utan Jennifer på plats. Hade bra stöd av Malin utifall något skulle  gå snett. Jobbade med dressyren, att hitta en balans och tempo i traven och alltid tänka på rytmen och bjudningen. Stoet skötte sig väldigt bra och var positiv och vänlig. Roligt när hon faktiskt gör så stora framsteg för varje pass! Stoet lyckades med 4galoppfattningar varav alla i rätt galopp. Vi galopperade ridbanan runt och stoet var väldigt positivt och glatt vilket var enormt roligt.
 
Motionerade även valacken ca 30min på banan, jobbade med skolor, rakriktning och att få bra bakdelsvändningar. Denna herre främjar helt klart riktigt bra ridning vilket är väldigt positivt. Mycket lätt i handen och  väldigt välriden, blir spännande när han är mer igång!
 
Efter läkarebesöket var det tillbaka till Stöcksjö för att fortsätta med motionering av hästar. Underbara c stod för nästa pass. Då Rebecca var utomlands lovade jag att hjälpa till med motioneringen under fredagen och lördagen. Planen var att rida ut på fredagen för att sedan jobba på banan under lördagen. Fredagens pass fungerade bra, jobbade med att lossa vänstersidan och sedan med tempoväxlingar i galoppen. Ponnyn är väldigt ambitiös och hamnar lätt i samling och hittar en hög form i galoppen vilket jag jobbade mycket med. Runda stora galoppsprång och en lägre form för att slippa spänning och onödiga taktmissar. Mot slutet spände C av ordentligt och hittade även en bättre steglängd i traven. Svårt att jobba loss allt när man rider backa och vill hitta flyt utan att skumpa av. Vi kompromissade fint och jag var nöjd med resultaten.
 
Sista hästen för dagen var en stor fuxherre som jag har hade en kortare bekanskap med under förra hästen. Tog på mig att motionera denna herre under fredagen och lördagen då ägaren var bortres. Då jag endast hanterat G i sällskap av ägaren har vi inte haft några större oenigheter. Under denna dag talade vi tyvärr inte alls samma språk. Summa summarum tog vi oss inte alls iväg på min planerade intervallträning. Vi blev osams på gårdsplanen och tog oss tyvärr inte därifrån trots mitt tappra försök på 30min. Kände mig enormt liten då hästen på 170+ fäktar med frambenen i luften. Efter några vändor ner i diket och flera uppvisningar med två hovar i backen gav jag upp. Min arm klarar inte alls denna typ av korrigeringar några längre stunder. Besviken återvände jag med hästen till hagen. Om han bara visste vilket äventyr jag skulle ta med honom på!
 
Begav mig efter detta mot Hippologum för att se Sant George tillsammans med Anna som under sommaren befinner sig i Piteå. Några riktigt skickliga ryttare visade upp bra programm och min motivation att rida tillsammans med dessa ryttare växte enormt. En dag ska jag visa att jag och Skilla också platsar i dessa sammanhang! Ann som jag tidigare tränat för tävlade med sin fina valack Clöver och Erika visade upp en väldigt trevlig ritt med sin "Dayson". Dessa två satt även prägeln på klassen och vann samt fick placering 2. Roligt med skickliga ryttare med riktigt bra resultat. Känns roligt att sikta högt och tom ha en framtid även inom dressyren med Skilla med rätt typ av träning!
 
Kommande dagars uppdatering kan vara något felaktiga då jag ej har hundra koll på vad som gjordes exakt varje dag. Om något inte stämmer ber jag om ursäkt för detta i förväg. Det flesta dagarna bör stämma men vila kan vara felplacerad.
Kommentarer
Postat av: matilda

Jag lovar att du ska få ta revansch... Med sällskp av en annan häst! Han ville väl visa att det är inte bara fuxston som har humör.. eller humor? Skämt åt sido så kommer nästa gång gå superduper! Du är bäst!

Svar: Jag hoppas det! Jag gillar ju honom, tror inte han gillar mig dock! tar gärna revansch med sällskap och en hel arm. Nä han visade att han hade både humör och humor! Det hoppas jag, han ska ju bli stjärna. Följer han i resterande fuxars spår kommer det blir succé!
hoppbloggen.blogg.se

2012-07-08 @ 21:10:36
URL: http://farrixmo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback