Ombytta roller i fuxvärlden

Datum ~ 2012-07-16 | Tid ~ 22:04:42
Kommentarer (2) | Allmänt
Åkte ut kring lunch till Röbäck för att möta upp Jennifer och motionera stoet. Fotografering stod på schemat, inte super matchade men helt klart representabla. Stoet var framskrittat när jag anlände. Redan under framskrittningen var stoet väldigt positiv, stadig i formen och kändes väldigt rund. Mycket gemytligt och denna känsla bibehölls när vi bytte gångart till trav. Bra påskjut, en rund känsla och en förvånandsvärt bra takt. Riktigt ribar och trevlig. Jobbade  med övergångar, att runda för innerskänkel och hitta ett bra sug i handen. Mycket trevligt pass!
 
Skilla på tur. Skrittade fram länge och tyckte att hon kändes matt och slö, låg i formen och mycket i handen. Arbetsvillig men väldigt loj. Jobbade med traven och fick samma känsla, rund men lång och låg. Ovanligt stadig i formen men helt utan energi och driv. Samma känsla infann sig i framjoggen i galoppen, låg, loj, rund. Lyckades sätta henne något och få mer energi och lite bättre känsla, dock väldigt ovanlig känsla. Bra form, stadig, men ingen energi. Hoppas det sitter i vädret och den kvalmiga luften, påbörjade utfordringen av kraft för att återfå energin.
 
Planen att åka till Öviks hästfestival är helt inställd då anläggningen som skulle anordna har fått kvarka. Dem har valt att flytta festivalen till ridklubben men då det är väldigt nära kändes det på tok för riskabelt. Såg över terminen något och insåg att Skellefteå Avel har ej kommit med någon proposition för sin endags dressyr vilket skulle innebära att tävlingsäsongen drar igång igen betydligt senare. Är väldigt sugen på att tänka om och åka till Luleå och tävla dressyr - anmälan utgår imorgon! Återkommer med beslut.
Kommentarer
Postat av: Anna

Åk till Luleå :) Jag ska ju dit! Du kan sova hos mig om du vill! Visserligen några mil hem, men ändå :)

2012-07-17 @ 07:00:29
URL: http://dressyranna.blogg.se
Postat av: Camilla

För drygt två veckor sen hoppade jag iris, vi kraschade i ett hinder, jag flög, iris gjorde en volt och landade på mig vilket resulterade i ett par bäckenfrakturer och jag får i te stödja på höger ben ordentligt på ytterligare en månad :/

Svar: Huvva lät inte alls trevligt! Men jag hoppas att du kryar på dig och att du inte behöver ha allt för ont. Förstår att det måste vara väldigt jobbigt. Tänker på dig!
hoppbloggen.blogg.se

2012-07-17 @ 10:18:28
URL: http://Unafraid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback