Rutin byggs på timvis av träning

Datum ~ 2012-06-01 | Tid ~ 08:04:58
Kommentarer (0) | Hoppning

Åkte ut till stallet efter en längre shoppingtur med mamma i staden. Länge sedan vi spenderade tid med varandra i en aktivitet som inte har med hästar att göra. Väl ute på Åsen skötte jag markservicen och kvällade övriga hästar i stallet innan jag gick och byggde fram dagens hoppövning. Tyvärr verkar mycket av vår hinderpark försvunnit eller blivit bortpackad så det som fanns att tillgå var 6hinderstöd. Valde därför att bygga lite titthinder och göra det bästa av situationen. Under framjoggen kände Skilla positiv och framåt, jobbade med att hitta en självbärighet i ett framåtläge innan jag plockade upp henne. Skilla kändes spänd och väldigt laddad och visade upp några riktiga luftiga byten innan hon började tagga ner något.

 

Sprången under passet kändes väldigt trevliga, Skilla kändes med och jag jobbade mycket med sitsen och anridningen för att hitta ett bra sug i handen. Avslutade med att hoppa en bana på 1.20m där vi hittade ett bra flyt och bra lägen. Vi är fortfarande gröna här och det känns att jag inte har den rutin jag önskar när hindren blir lite högre och anridningen kort. Kände ändå att vi löste detta på bästa sätt och fick ett bra flyt mot slutet.

 

Uppladdningen inför tävlingarna på URF känns bra, idag under fredagen kommer jag packa och ställa iordning allt för att vara på Hippologum strax efter nio. Uppdaterar med film från hoppningen vid tillfälle.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback