Älskade fina.

Datum ~ 2012-03-15 | Tid ~ 08:02:04
Kommentarer (1) | Allmänt
Trots att vår vardagsmotion varit bristfällig och mina timmar i stallet senaste veckan har varit få blev det hoppträning igår efter lite övertalning. Under uppvärmningen kände jag av dagsformen och beslöt att det kändes okej att träna - Skilla var busig, men skötte sig ändå med tanke på all sparad energi. Låg i formen och väldigt loss i bogarna vilket krävde en lång värmtid innan hon orkde börja sätta sig och komma ihop i formen. Riktigt trevlig och ovanligt sammarbetsvillig efter en vila.

Dagens hoppträning låg all fokus på rytm, balans och att hålla samma tempo. Övningen bestod större delar av en lång serie med studs och olika distanser i serien. Nyttigt för Skilla som behöver träna på att komma ihop och inte skjuta iväg och accelerera.

Känslan var på topp, la mycket fokus på att inte kasta iväg överlivet men ändå vara lätt i sadeln. Bitvis hittade jag en bra balans och då passade Skilla på att skicka mig ur sadeln. Balansträning krävs från min sida om jag ska sitta kvar framöver vilket är ett ganska angenämnt problem egentligen!

Fick ett glädjande samtal så med lite tur kastar vi in en extra Tomas träning inom koer vilket skulle vara enormt uppskattat! Sitter och filar på en plan för årets tävlingstermin, förhoppningsvis publicerar jag detta senare under dagen. 
Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul att ni är på g och att det går bra för er :D

2012-03-15 @ 18:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback