Ishalka

Datum ~ 2012-03-16 | Tid ~ 07:56:58
Kommentarer (0) | Allmänt

Gårdagens planerade uteritt blev snabbt ändrad då jag försökte få med mig sällskap för motioneringen. Krävdes väldigt lite övertalning innan jag beslöt att följa med och rida i ridhus istället för att leka bambi på halis. Jag är en uterittsförespråkare men när det är ishalka och skritt att välja på i jämförelse med att faktiskt kunna rida alla gångarter måste jag i detta fall rida välja ridhuset.

Fick med mig trevligt sällskap av Anna, Sarah och Erika så Stall Åsen var starkt representerade i manegen. Tog tag i ridningen och beslöt mig för att rida i dressyrsadeln. Skilla kändes mjuk i fronten men något motsträvig när det gällde att sätta under innerbak. Joggade igång henne väldig låg och lät henne värma i en fri låg form. När hon var mer varm plockade jag upp formen och försökte sätta lagom press. Gårdagens pass låg fokus på att hitta balansen och takten och undvika att Skilla blev focerad. Detta gick bitvis bra, har lite problem att placera högerbogen men bitvis var det okej. Avslutade passet med att göra några bågar i förvänd galopp för att förbereda för kommande LA:3. Det finns mycket styrkejobb kvar men förhoppningen är att hon är redo till Apriltävlingarna. Rebecca beslutar dock om hon vill starta då eller inte.

Dagens ridning blir nog ett lugnare pass. Fungerar på att rida ner till ridhuset, jogga lite i trav och galopp för att sedan skritta hem. Motioneras inte Skilla ordentligt kommande dagar kommer det vara TNT på isen och det undviker jag med alla medel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback