Underbar känsla

Datum ~ 2012-05-13 | Tid ~ 01:18:11
Kommentarer (0) | Hoppning

Fredagens inlägg har blivit lite försenat pga olika saker, men här kommer det!

 

Åkte ut till stallet efter att ha kollat på utrustningen som jag precis publicerade, nya stövlar på ingång! Jobbad med lite gymnastiserande hoppning på banan. Fick ändra min ursprungliga plan med studs och serier då jag delade banan med Tova som dressytränade. Bra tajming då banan vanligtvis är tom!

 

Jobbade först med att hitta ett jämnt sug i båda tyglarna, senaste tiden har Skilla inte bjudit något stöd alls eller bjudit ojämt stöd. Tyckte mig hitta ett jämnt men väldigt lätt stöd i alla gångarter. Började hoppa fram på en saxoxer på ena långsidan. Denna fick Skilla rulla på flera gånger i båda varven för att hitta runda språng och försöka vänta kvar mot hindret. Tog lite tid innan fröken kunde spänna av och inte ladda järnet men den hysteriska lyckan låg bitvis kvar under hela passet. Tänkte mycket på mitt överliv och försökte hitta "lagom". När detta fungerade bra las oxern upp till en paralelloxer och jag började hoppa fram på räcket. Detta var uppbyggt som ett titthinder med en grind och en orm på, en vacker kreation. Skilla sög ordentligt på detta hinder och hoppade fantatiskt bra. Rullade även på detta i båda varven, varvade med att hoppa oxern för att inte Skilla skulle ladda ur för mycket.

 

Något ostadig skänkel och overksam sits bitvis då jag endast hade ett par olämliga skor att hoppa i. Skilla var studsig och väldigt het, men fin på hinder och bra språng vilket var det roligaste med passet. Bästa mamma filmade en snutt men det känns ej lämpligt att lägga ut då utrustningen på ryttaren var katastrof.

 

Lovar att publicera två av ritterna från SRK under morgondagen så ni får hålla er till tåls med dem. Kommer göra ett kombinationsinlägg på min vistelse på VRF för denna helg, söndagen kommer bjuda på ponnyhoppning och tävlingsdebut på fina T!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback