Vilodag samt träningsplanering

Datum ~ 2013-07-20 | Tid ~ 17:32:05
Kommentarer (0) | Allmänt
Gårdagen innebar vila för S. Hon har gått ordentligt den senaste veckan och förtjänar lite tid för uppbyggnad av muskler innan vi kör igång idag igen med vår planering. Passade på att ta mig tid i stallet trots Skillas vilodag. Mös en massa i magen och njöt verkligen av att ha tid att bara slappna av. Det mysigaste som finns måste vara när man står i hagen och man har en "hund" efter sig trots inget fysiskt band som knyter en samman. Stod länge och bara njöt av min underbara häst som pillade tankspritt i mitt hår när jag snusade hästlukt. Kommer på mig själv i dessa tillfällen att jag är en riktigt hästnörd, njuter av hästlukt, står en fredagkväll i hagen och bara "andas". Ja, det må så vara men det är den jag är. För att mitt hjärta ska vara helt krävs det hästar i mitt liv - jag är lyckligt lottad som har möjligheten till det!
 
Så här ser planeringen ut inför tävlingen den 28/7 i Hallstavik.
Lördag: Intervaller
Söndag: Dressyr
Måndag: Gymnastikhoppning
Tisdag: Dressyr
Onsdag: Vila
Torsdag: Hoppning
Fredag: Lösgörande arbete / skog och mark
Lördag: Tävlingsförberedelser (vila)
Söndag: 1.10m / 1.20m Hallstavik
 
Det finns några frågetecken kring denna planering. Eventuellt kastar jag om vilodag 1 till tisdag istället för onsdag. Allt beror på hur det flyter på. Vilodag 1 ska kameran med till stallet och vi ska piffa hästarna och fotografera i paddocken bara vädret tillåter.
 
Motivationen är på topp, jag håller min del av uppdateringslöftet - men mina kära läsare vart är er stöttning och ert engagemang?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback