Summering av föregående vecka

Datum ~ 2013-03-04 | Tid ~ 17:34:54
Kommentarer (0) | Allmänt
Sedan sista uppdateringen har vi hunnit med en hel del så här kommen en summering av förra veckans pass.
 
Lyckades låna företagsbilen under torsdagen och åkte in till anläggningen för att motionera Skilla. Fick med mig min nyfunna hästskötare Hanna som sällskap. Red D först som kändes riktigt trevlig och vi hade ett bra pass. Mycket bättre än det två tidigare passen och kände mig motiverad inför helgens tävlingar. Omställningen Skilla till D är rätt stor och har inte riktigt hittat rätt ridning och ork för att hålla ihop honom ett helt pass. Nöjer mig gärna med "lagom" rätt fort där han käns mjuk och trevlig och fin i munnen. Fick lite pepp och press från en klubbkamrat som gjorde att jag fick till ett bra avslut på passet. Sjukt jobbigt att rida honom så ihop och framme men då är han faktiskt riktigt, riktigt fint. Mjölksyra i baksida lår och rumpa kickar in ordentligt. Fy mig med dålig ork i dessa musklergrupper.
 
Skilla joggade jag mest runt i ridhuset och lät henne rulla på en hel del i galoppen. Avslutade passet med att rida igenom programmet i hoppsadeln. Inte så graciöst men hon kändes fin och väldigt framme.
 
Under fredagen fick jag med mig min mamma till ridhuset och där fortsatte vi vår trim. Fick kasta om en hel del i schemat då hela ridhuset var bokat och vi fick snabbrida för att hinna innan ridskolan. Hann i denna paus även lastträna D vilket gick väldigt bra. Skilla kändes fin och framme, red ca 30min och hade ett riktigt bra pass. Hon är så himla rolig att rida sådana dagar! Putsade och ställde iordning allt inför tävlingen packade och flätade även Skilla för att spara tiden på lördagsmorgonen.
 
Lägger ut ett eget inlägg om helgens tävlingar och de 4 starterna som vi utförde under lördagen.
 
Under sönden hade jag fantastisk tur att Minette motionerade Skilla. Dem joggade och Skilla hade skött sig bra och känts fin vilket kändes väldigt roligt att höra. Bästa Minette la även ut en bild på min finaste stjärna, oj vad hjärtat växer!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback