Stressande sömnbrist

Datum ~ 2013-10-29 | Tid ~ 18:00:05
Kommentarer (0) | Allmänt
Förra veckan hade jag min mardrömsvecka. 8nätter i rad och 4 morgonfordingar efter nattjobbet. Tänker absolut inte vara gnällig och jag hade valt att ta fler fodringar än vad jag var uppskriven på. Flertalet tillfällen i november jag ej kommer kunna vara behjälplig med stalltjänst. Hela förra veckan hade jag en förkylning som låg och grävde långt bak men inte slog ut mer än min energi och som höll mig vaken dagtid där jag mer än mycket behövde min sömn.
 
Skilla fick en lugn vecka, Madde red på onsdagen då skon (igen!!) börjat glappa, nu på höger sida istället för vänster. Snälla Mimmi försökte hjälpa till på fredagen och slå tillbaka den, men den var missriktad så det var bara invänta hovis. Han dök upp på söndagen och förns då var Skilla ridbar igen, första gången någonsin hon blvit riktigt hovöm och nästintill halt av att tappat en doja!
 
Planerna på att rida igår gick i stöpet då jag blev uppringd på morgonen av S som berättade att Skilla fastnat i sitt täcke i hagen. S hjälpte Skilla loss och inga synliga skador hittades. 1500:- täcket i småbitar, det finns en anledning varför man inte släpper ut hästar i tävlingstäcken á la Schockemöhle med bara ett bogspänne i materialet fleece.
 
Tog en prommis med Skilla för att se över hennes rörelser, vilket såg fullt normalt ut. Migränen igår gjorde mig lite oengagerad och ledsen över incidenten och som ett brev på posten kom feber och frossa idag! - Bästa Madde tog Skilla så jag hoppas stjärnan får lite motion, hon börjar se lite rastlös ut (det tycker hålet i väggen också)!
 
Planen för veckan i övrigt beror lite på om Skilla fått motion idag eller inte. Är den utförd tänkte jag trimma ett kortare pass på banan imorgon, rida ut med Jessica och Alf på torsdag. Madde står för helgmotionen och en dags vila kommer Skilla få då jag åker till Halmstad på utbildning och spahelg tillsammans med Schenkenberg!
 
Har äntligen fått tag i Ann Hammarlund och förhoppningsvis kommer vi kunna styra upp träningarna under hösten.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback