Hör mig, svara mig

Datum ~ 2013-09-19 | Tid ~ 18:04:00
Kommentarer (7) | Allmänt

Gällande hoppningen och resultatet verkar det stämma att man får ändra resultatet efter avslutad ritt upptill 30min efter klassens avslut om jag minns rätt från TR. Överklagan kan ske, pengar ska sättas in och massa strunt. Det är självklart inte värt något i mitt fall då jag faktiskt hade 4fel i grunden i Märsta men min nyfikenhet gjorde att jag ville gräva lite i frågan.

Dressyrresultatet är fortfarande inte färdigdiskuterat då det sägs vara "felräknat" och att poängen som är publicerade är korrekta - inte dem jag har fått hem på protokollet. OM så är fallet, så är det mycket märkligt att jag fick svaret efter speakerns uttalande om felaktiga resultat "dina stämmer som du har på papperet". Men ja, ja det är som det är oavsett. De resultat som jag publicerade under lördagen som gav mig 59,4% var jag nöjd med och kunde känna att det var okej som första start i Stockholm. Är fallet sådant att resultatet ska vara 191p 54,57% är jag definitivt inte nöjd och överväger att lägga dressyrkarriären åt sidan. Jag må vara känslig och negaitv i detta inlägg. Men seriöst, hur kul tror ni det är när hästen är 100ggr mer ridbar än för ett år sedan, min sits har förbättrats, jag rider nogrannare än någonsin på tävling och får sämre än förra året då hästen knappt var styrbar?

Ja jag är bitter och ruskigt negativ just nu, oavsett resultatet. Får jag en rättning och mina poäng stämmer - skit samma dem har tagit ifrån mig min stolthet, min heder och känslan över att "vi är på väg" i vilket fall.

Som pricket över i´et så lyckas jag inte hitta någon tränare som tar emot ekipge för träning i varken dressyr eller hoppning inom någon snar framtid som är av intresse.

Jag ger det september ut och hoppas på någon förändring på min insats, Skillas tolerans och tävlingsresultaten annars lägger jag de vita ridbyxorna och kavajen åt sidan på obestämd tid.

Kommentarer
Postat av: Hanna Heikkinen

Du har ju protokollet, kontrollräkna där :)

Svar: Enligt protokollet som jag kontrollräknade i lördags ska det var 208p 59,4% har letat som en tok sedan i lördags men verkar ha förlagt det någonstans nu när jag ville dubbelkolla. Räknade det två gånger men måste missat ngt om det misstämmer så mycket ^^
hoppbloggen.blogg.se

2013-09-19 @ 19:20:53
Postat av: Hanna H

Klubben måste även spara en kopia (den gula delen av protokollet) som de ska kunna ta fram på begäran.

Svar: Korrekt! Jag ska höra med dem om vad som står. Oavsett så kändes det bara jobbigt när jag för en gång skull var ordentlig innan jag lämnade tävlingsplatsen. Nåja, det är som det är! Tack!
hoppbloggen.blogg.se

2013-09-19 @ 19:55:53
Postat av: sandra d

Ge inte upp!
Läste ditt inlägg att du ville lyckas och blev ju så jäkla glad och inspererad (och sugen på att skaffa häst igen)
Jag tror verkligen du kan! Men vägen kommer inte va lätt och rak. Nu tror jag inte att du kommer ge upp men skillnaden mellan att nå toppen och inte är ju just det. Ge inte up.
Så sov på saken, gå på lång prommis med yanti och sen taggar du till och tar nya tag för det här kommer du klara!
Kämpa på :-)

Svar: Ge upp helt är jag nog inte människa nog att göra. När jag har mina dippar så måste jag ventilera på något sätt, släppa det och gå vidare. Bra kommer det garanterat bli bara jag har lite tålamod. Den varan har brist ibland, men idag är det nya tag och ny motivation! Peppen inför helgens tävling börjar krypa sig på så det är bara släppa tidigare dysterheter och fokusera framåt!
hoppbloggen.blogg.se

2013-09-19 @ 23:32:13
Postat av: sandra d

Ge inte upp!
Läste ditt inlägg att du ville lyckas och blev ju så jäkla glad och inspererad (och sugen på att skaffa häst igen)
Jag tror verkligen du kan! Men vägen kommer inte va lätt och rak. Nu tror jag inte att du kommer ge upp men skillnaden mellan att nå toppen och inte är ju just det. Ge inte up.
Så sov på saken, gå på lång prommis med yanti och sen taggar du till och tar nya tag för det här kommer du klara!
Kämpa på :-)

2013-09-19 @ 23:33:34
Postat av: Erika

Svårare å tävla här nere,mer konkurrens
därav sämre resultat kanske?ge inte upp bara=)

Svar: Erika: Det har du alldeles rätt i! Konkurrensen är mycket högre, finare hästar, skickligare ryttare definitivt. Det kommer bli extremt bra meriter och erfarenhet av att tävla här och förhoppningsvis få resultat här inom en snar framtid. Men själförtroendet får sig en törn definitivt! Jag ska kämpa även de tunga dagarna!
hoppbloggen.blogg.se

2013-09-20 @ 11:20:56
Postat av: Anna

Men om du fick det till 59 när du räknade, två gånger, så kan du ju inte ha slagit så himla fel! Jag menar, det är ju stor skillnad mellan 54 och 59!!! Jag tycker som Hanna att du ska prata med tävlingsledaren/sek och be dom räkna om på sin kopia och om dom har fel rätta resultatet för nog är det tråkigt om det står fel resultat i tdb. Och om det nu var så lågt så är det skittrist men bara bita ihop och komma igen! :)

2013-09-23 @ 15:05:19
URL: http://dressyranna.blogg.se
Postat av: sandra d

Ge inte upp!
Läste ditt inlägg att du ville lyckas och blev ju så jäkla glad och inspererad (och sugen på att skaffa häst igen)
Jag tror verkligen du kan! Men vägen kommer inte va lätt och rak. Nu tror jag inte att du kommer ge upp men skillnaden mellan att nå toppen och inte är ju just det. Ge inte up.
Så sov på saken, gå på lång prommis med yanti och sen taggar du till och tar nya tag för det här kommer du klara!
Kämpa på :-)

2013-09-24 @ 10:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback